The use of rituals at primary school
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F12%3A50000505" target="_blank" >RIV/62690094:18440/12:50000505 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.insanbilimleri.com/ojs/index.php/uib/article/view/1823" target="_blank" >http://www.insanbilimleri.com/ojs/index.php/uib/article/view/1823</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The use of rituals at primary school
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents school rituals and their possible use at primary school. Its aim is to show the options of use of rituals in teaching. The authors first define the rituals in general and then characterize the school rituals. Based on a survey they show how the rituals are being used in a school environment. First, they divide the rituals into welcoming, valedictory, educational and celebratory. At the end, they document the main advantages that the respondents see in the use of rituals in their practice. The study results show that nowadays the rituals are an integral part of education at primary school and point to positives, which brings the use of rituals. There is also mentioned possible drawbacks that are related to the research of school rituals.
Název v anglickém jazyce
The use of rituals at primary school
Popis výsledku anglicky
The paper presents school rituals and their possible use at primary school. Its aim is to show the options of use of rituals in teaching. The authors first define the rituals in general and then characterize the school rituals. Based on a survey they show how the rituals are being used in a school environment. First, they divide the rituals into welcoming, valedictory, educational and celebratory. At the end, they document the main advantages that the respondents see in the use of rituals in their practice. The study results show that nowadays the rituals are an integral part of education at primary school and point to positives, which brings the use of rituals. There is also mentioned possible drawbacks that are related to the research of school rituals.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International journal of human sciences
ISSN
1303-5134
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
TR - Turecká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
1476-1484
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—