Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The use of rituals at primary school

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F12%3A50000505" target="_blank" >RIV/62690094:18440/12:50000505 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.insanbilimleri.com/ojs/index.php/uib/article/view/1823" target="_blank" >http://www.insanbilimleri.com/ojs/index.php/uib/article/view/1823</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The use of rituals at primary school

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents school rituals and their possible use at primary school. Its aim is to show the options of use of rituals in teaching. The authors first define the rituals in general and then characterize the school rituals. Based on a survey they show how the rituals are being used in a school environment. First, they divide the rituals into welcoming, valedictory, educational and celebratory. At the end, they document the main advantages that the respondents see in the use of rituals in their practice. The study results show that nowadays the rituals are an integral part of education at primary school and point to positives, which brings the use of rituals. There is also mentioned possible drawbacks that are related to the research of school rituals.

  • Název v anglickém jazyce

    The use of rituals at primary school

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents school rituals and their possible use at primary school. Its aim is to show the options of use of rituals in teaching. The authors first define the rituals in general and then characterize the school rituals. Based on a survey they show how the rituals are being used in a school environment. First, they divide the rituals into welcoming, valedictory, educational and celebratory. At the end, they document the main advantages that the respondents see in the use of rituals in their practice. The study results show that nowadays the rituals are an integral part of education at primary school and point to positives, which brings the use of rituals. There is also mentioned possible drawbacks that are related to the research of school rituals.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International journal of human sciences

  • ISSN

    1303-5134

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1476-1484

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus