Problematika preventivně výchovného působení ve vzdělávání učitelů na českých pedaagogických fakultách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F12%3A50000795" target="_blank" >RIV/62690094:18440/12:50000795 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://casopis-zsfju.zsf.jcu.cz/prevence-urazu-otrav-a-nasili/clanky/2~2012/205-problematika-preventivne-vychovneho-pusobeni-ve-vzdelavani-ucitelu-na-ceskych-pedagogickych-fakultach" target="_blank" >http://casopis-zsfju.zsf.jcu.cz/prevence-urazu-otrav-a-nasili/clanky/2~2012/205-problematika-preventivne-vychovneho-pusobeni-ve-vzdelavani-ucitelu-na-ceskych-pedagogickych-fakultach</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Problematika preventivně výchovného působení ve vzdělávání učitelů na českých pedaagogických fakultách
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá aktuálním tématem rozvoje terciárního vzdělávání. Zaměřuje se na problematiku rizikového vzdělávání v pregraduální přípravě pedagogů. Cílem textu je popsat: 1. Změny v sociální determinaci výchovného procesu; 2. Názory představitelů pedagogických fakult ke zkoumané problematice a 3. Výskyt předmětů, které se zabývají tematikou rizikového chování v učebních plánech studentů učitelství. Prevence rizikového chování je tématem, které se do učebních plánů studentů učitelství dostává jen velmi zvolna. Učitelé jsou však právě jedním z nejdůležitějších institutů sociální kontroly, které mají šanci na rizikové projevy chování působit ještě dříve, než samy začnou. Mění se obsah vzdělávání - přibývají nová témata po stránce odborné. Mění se takéale přístup ke vzdělávání - učitelé jsou nositeli kurikulární reformy. Mění se také síla rizik, která na děti působí - objevují se témata jako stalking, kyberšikana a další. Příspěvek seznamuje čtenáře s pohledem na současné vzdělávání st
Název v anglickém jazyce
Problems of the preventively educational process in the education of teachers at Czech pedagogical faculties
Popis výsledku anglicky
The article deals with a topical theme of the development of the tertiary education. It is aimed at problems of the theme concerning the risk education in the pre-gradual process of the education of teachers. The targets of the text are descriptions of:1. Changes in the social determination of the educational process; 2. Opinions of representatives of pedagogical faculties concerning the problems investigated and 3. The occurrence of teaching subjects aimed at the theme of the risk behaviour in educational plans for students of the teaching profession. The prevention of the risk behaviour is a theme, which only slowly enters educational plans for students of the teaching profession. Contents of the educational process are being varied - new special themes are increasing in number. The strength of risks affecting children also varies ? themes as stalking, cybernetic persecution and others occur. The contribution acquaints the reader with a view of contemporary education of students of
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
FQ - Veřejné zdravotnictví, sociální lékařství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Prevence úrazů, otrav a násilí : odborný a vědecký časopis.
ISSN
1801-0261
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
12
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
170-176
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—