Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CAx application in the teaching of engineering subjects

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F12%3A50001123" target="_blank" >RIV/62690094:18440/12:50001123 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62690094:18470/12:50001123

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.wseas.us/e-library/conferences/2012/CambridgeUK/SEPED/SEPED-19.pdf" target="_blank" >http://www.wseas.us/e-library/conferences/2012/CambridgeUK/SEPED/SEPED-19.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CAx application in the teaching of engineering subjects

  • Popis výsledku v původním jazyce

    CAD, CAE, CAM technologies are tools for design and technical preparation of production in industrial engineering practice. Didactic potential of these applications can be applied in technical education at all levels. Improving of effectiveness of teaching and achievement of technical skills of students and graduates can be implemented due to a systematic deployment of CAx applications in education. Individual students' work on complex projects of virtual prototypes is in accordance with requirements ofindustrial practice. The data of completed projects can be considered as a carrier of a large amount of information for diagnosis and research of efficiency of teaching.

  • Název v anglickém jazyce

    CAx application in the teaching of engineering subjects

  • Popis výsledku anglicky

    CAD, CAE, CAM technologies are tools for design and technical preparation of production in industrial engineering practice. Didactic potential of these applications can be applied in technical education at all levels. Improving of effectiveness of teaching and achievement of technical skills of students and graduates can be implemented due to a systematic deployment of CAx applications in education. Individual students' work on complex projects of virtual prototypes is in accordance with requirements ofindustrial practice. The data of completed projects can be considered as a carrier of a large amount of information for diagnosis and research of efficiency of teaching.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Engineering education (EDUCATION 2012) : proceedings of the 9th WSEAS international conference

  • ISBN

    978-1-61804-070-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    115-119

  • Název nakladatele

    World scientific and engineering academy and society

  • Místo vydání

    Athens

  • Místo konání akce

    Cambridge, UK

  • Datum konání akce

    22. 2. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku