CAx application in the teaching of engineering subjects
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F12%3A50001123" target="_blank" >RIV/62690094:18440/12:50001123 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/62690094:18470/12:50001123
Výsledek na webu
<a href="http://www.wseas.us/e-library/conferences/2012/CambridgeUK/SEPED/SEPED-19.pdf" target="_blank" >http://www.wseas.us/e-library/conferences/2012/CambridgeUK/SEPED/SEPED-19.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
CAx application in the teaching of engineering subjects
Popis výsledku v původním jazyce
CAD, CAE, CAM technologies are tools for design and technical preparation of production in industrial engineering practice. Didactic potential of these applications can be applied in technical education at all levels. Improving of effectiveness of teaching and achievement of technical skills of students and graduates can be implemented due to a systematic deployment of CAx applications in education. Individual students' work on complex projects of virtual prototypes is in accordance with requirements ofindustrial practice. The data of completed projects can be considered as a carrier of a large amount of information for diagnosis and research of efficiency of teaching.
Název v anglickém jazyce
CAx application in the teaching of engineering subjects
Popis výsledku anglicky
CAD, CAE, CAM technologies are tools for design and technical preparation of production in industrial engineering practice. Didactic potential of these applications can be applied in technical education at all levels. Improving of effectiveness of teaching and achievement of technical skills of students and graduates can be implemented due to a systematic deployment of CAx applications in education. Individual students' work on complex projects of virtual prototypes is in accordance with requirements ofindustrial practice. The data of completed projects can be considered as a carrier of a large amount of information for diagnosis and research of efficiency of teaching.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Engineering education (EDUCATION 2012) : proceedings of the 9th WSEAS international conference
ISBN
978-1-61804-070-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
115-119
Název nakladatele
World scientific and engineering academy and society
Místo vydání
Athens
Místo konání akce
Cambridge, UK
Datum konání akce
22. 2. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—