Mezilidské vztahy v rodině v percepci dětí mladšího školního věku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F12%3A50001146" target="_blank" >RIV/62690094:18440/12:50001146 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mezilidské vztahy v rodině v percepci dětí mladšího školního věku
Popis výsledku v původním jazyce
Vrůstání do světa dospělých prostřednictvím orientace v mezilidských vztazích, v jejich utváření, fungování a v pravidlech, která jsou s nimi spojena, patří k základním pilířům socializace. Nová paradigmata dětství pak poukazují na svébytnost a samostatnost dítěte při konstrukci reality, k níž patří i realita vztahová. Jednou ze zajímavých otázek je proto otázka významů a souvislostí, které spojují děti s mezilidskými vztahy, jež je bezprostředně obklopují. Text předkládá výsledky kvalitativního šetření, které využilo principy zakotvené teorie při hledání odpovědi na základní výzkumnou otázku: ?Jak vnímají mezilidské vztahy v rodině děti mladšího školního věku?? Šetření bylo realizováno s 25 dětmi ve věku 7?8 let prostřednictvím semistrukturovaných rozhovorů. Soustředilo se přitom na vnímání různých rovin vztahů v rodině a jejich dimenze. Prostřednictvím analýzy bylo možné vykreslit některé rysy dětského pojetí rodinných vztahů z hlediska jejich hlavního vnímaného obsahu, především int
Název v anglickém jazyce
Interpersonal Family Relationships in the Perception of Primary School-age Children
Popis výsledku anglicky
Ingrowth into the adult world through orientation in interpersonal relationships and their formation, functioning and rules is one of the pillars of socialization. New paradigms point to childhood autonomy and independence in the child´s construction ofreality which includes the relationship with reality. One interesting question is the problem of meanings and connections that join children with interpersonal relationships in their immediate surroundings. This article presents the results of qualitative research which applied the principles of grounded theory in search of answers to the basic research question: ?What do school age children think about interpersonal relationships in the family?? The research was carried out with 25 children aged 7-8 years through semi-structured interviews. The focus was on the perception of different levels of family relations and their dimensions. Through the analysis it was possible to interpret some features of children?s concepts of family relatio
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0209" target="_blank" >EE2.3.20.0209: Rozvoj a podpora multidisciplinárního vědecko výzkumného týmu pro studium současné rodiny na UHK</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sociální studia
ISSN
1214-813X
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
65-82
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—