Family and Interpersonal Relationship in Early Adolescence
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F14%3A50001951" target="_blank" >RIV/62690094:18440/14:50001951 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S187704281401235X/pdf?md5=ce9cb5e0d63a233aab443300bb921706&pid=1-s2.0-S187704281401235X-main.pdf" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S187704281401235X/pdf?md5=ce9cb5e0d63a233aab443300bb921706&pid=1-s2.0-S187704281401235X-main.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.1218" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2014.01.1218</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Family and Interpersonal Relationship in Early Adolescence
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the study is to outline the importance and authority from given indicators of life quality is for children in early adolescence to indicators of family and interpersonal relationships children. In the light of quantitative data obtained from questionnaire survey at specific basic school (low secondary education) the answers will be divided into two research questions: What importance do the pupils attribute to an indicator - family? What importance do the pupils attribute to an indicator – relationships? We present gender differences in the attitudes of children towards indicators of family, partnership, friends and help disabled. In the conclusion we relate to existing empiric investigations and theoretical knowledge of children in early adolescence.
Název v anglickém jazyce
Family and Interpersonal Relationship in Early Adolescence
Popis výsledku anglicky
The aim of the study is to outline the importance and authority from given indicators of life quality is for children in early adolescence to indicators of family and interpersonal relationships children. In the light of quantitative data obtained from questionnaire survey at specific basic school (low secondary education) the answers will be divided into two research questions: What importance do the pupils attribute to an indicator - family? What importance do the pupils attribute to an indicator – relationships? We present gender differences in the attitudes of children towards indicators of family, partnership, friends and help disabled. In the conclusion we relate to existing empiric investigations and theoretical knowledge of children in early adolescence.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0209" target="_blank" >EE2.3.20.0209: Rozvoj a podpora multidisciplinárního vědecko výzkumného týmu pro studium současné rodiny na UHK</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - social and behavioral sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
683-692
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Antalya, TURKEY
Datum konání akce
2. 10. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000380881700085