Vyhledávání nadaných dětí v předškolním věku. Škála charakteristik nadání a její adaptace na české podmínky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F13%3A50001661" target="_blank" >RIV/62690094:18440/13:50001661 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vyhledávání nadaných dětí v předškolním věku. Škála charakteristik nadání a její adaptace na české podmínky
Popis výsledku v původním jazyce
Monografie je shrnutím poznatků, které jsme získali v souvislosti se získáváním respondentů pro výzkum informačního chování nadaných dětí v předškolním věku (projekt Ready to ask? GAP407/11/0426). V knize jsou vymezeny klíčové pojmy (nadání, inteligence,děti předškolního věku), je popsána metoda Lindy Silvermanové Charactersitics of Giftedness Scale (zkráceně CGS) a proces její adaptace pro skrínink nadání dětí předškolního věku. Kniha obsahuje pět dílčích studií (N=805): ověření vnitřní struktury metody CGS (I), položková analýza metody (II), studie souběžné validity metody CGS a WISC-III (III), studie vlivu posuzovatele na hodnocení dítěte (IV) a studie o rodových rozdílech (V). V závěru byly navrženy úpravy metody a byla konstatována její vhodnostpro vyhledávání nadaných dětí v předškolním věku.
Název v anglickém jazyce
Searching for gifted children in the preschool age. Characteristics of giftedness scale and its adaptation to the Czech conditions
Popis výsledku anglicky
The monograph presents a summary of findings that has been received in connection with obtaining respondents for research on information behaviour of gifted children in the preschool stage (Project Ready to ask? GAP407/11/0426). The book discusses key concepts (giftedness, intelligence, pre-school children), presents the method by Linda Silverman Characteristics of Giftedness Scale (CGS) and describes the process of its adaptation for screening of gifted preschool children. The book contains of five sub-studies (N=805): examination of the internal structure of the CGS method (I), item analysis of CGS method (II), parallel validity study of methods CGS and WISC-III (III), a study on the impact of an assessor (IV) and the study of gender differences (V).In conclusion, there have been adjustments proposed to the method and suitability of CGS method for identifying gifted children in preschool age.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0426" target="_blank" >GAP407/11/0426: Ready to ask? Informační chování nadaných dětí v pregramotném období</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-247-5150-4
Počet stran knihy
88
Název nakladatele
Grada
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—