Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vyhledávání nadaných dětí v předškolním věku. Škála charakteristik nadání a její adaptace na české podmínky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F13%3A50001661" target="_blank" >RIV/62690094:18440/13:50001661 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vyhledávání nadaných dětí v předškolním věku. Škála charakteristik nadání a její adaptace na české podmínky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Monografie je shrnutím poznatků, které jsme získali v souvislosti se získáváním respondentů pro výzkum informačního chování nadaných dětí v předškolním věku (projekt Ready to ask? GAP407/11/0426). V knize jsou vymezeny klíčové pojmy (nadání, inteligence,děti předškolního věku), je popsána metoda Lindy Silvermanové Charactersitics of Giftedness Scale (zkráceně CGS) a proces její adaptace pro skrínink nadání dětí předškolního věku. Kniha obsahuje pět dílčích studií (N=805): ověření vnitřní struktury metody CGS (I), položková analýza metody (II), studie souběžné validity metody CGS a WISC-III (III), studie vlivu posuzovatele na hodnocení dítěte (IV) a studie o rodových rozdílech (V). V závěru byly navrženy úpravy metody a byla konstatována její vhodnostpro vyhledávání nadaných dětí v předškolním věku.

  • Název v anglickém jazyce

    Searching for gifted children in the preschool age. Characteristics of giftedness scale and its adaptation to the Czech conditions

  • Popis výsledku anglicky

    The monograph presents a summary of findings that has been received in connection with obtaining respondents for research on information behaviour of gifted children in the preschool stage (Project Ready to ask? GAP407/11/0426). The book discusses key concepts (giftedness, intelligence, pre-school children), presents the method by Linda Silverman Characteristics of Giftedness Scale (CGS) and describes the process of its adaptation for screening of gifted preschool children. The book contains of five sub-studies (N=805): examination of the internal structure of the CGS method (I), item analysis of CGS method (II), parallel validity study of methods CGS and WISC-III (III), a study on the impact of an assessor (IV) and the study of gender differences (V).In conclusion, there have been adjustments proposed to the method and suitability of CGS method for identifying gifted children in preschool age.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0426" target="_blank" >GAP407/11/0426: Ready to ask? Informační chování nadaných dětí v pregramotném období</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-247-5150-4

  • Počet stran knihy

    88

  • Název nakladatele

    Grada

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy