Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Intellectual giftedness : insights on giftedness in the preschool and early school age

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F15%3A50003534" target="_blank" >RIV/62690094:18440/15:50003534 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Intellectual giftedness : insights on giftedness in the preschool and early school age

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This book presents a summary of all the important knowledge that author gained in connection with the research of gifted children of preschool age. Particular chapters are devoted to the history of giftedness and development of professional approaches togiftedness. The special chapter describes the screening of giftedness, that author have realized and new insights that resulted from the research on the method itself, influence of the assessor and gender differences related to Characteristics of giftedness scale results. The last chapter is devoted to the knowledge of the giftedness-oriented practice. The purpose of this book is not primarily to present the results findings and commentary of my own research, but also to provide information and suggestions, which can be used for a deeper understanding of the phenomenon of giftedness and gifted children.

  • Název v anglickém jazyce

    Intellectual giftedness : insights on giftedness in the preschool and early school age

  • Popis výsledku anglicky

    This book presents a summary of all the important knowledge that author gained in connection with the research of gifted children of preschool age. Particular chapters are devoted to the history of giftedness and development of professional approaches togiftedness. The special chapter describes the screening of giftedness, that author have realized and new insights that resulted from the research on the method itself, influence of the assessor and gender differences related to Characteristics of giftedness scale results. The last chapter is devoted to the knowledge of the giftedness-oriented practice. The purpose of this book is not primarily to present the results findings and commentary of my own research, but also to provide information and suggestions, which can be used for a deeper understanding of the phenomenon of giftedness and gifted children.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-3-659-76009-9

  • Počet stran knihy

    131

  • Název nakladatele

    LAP-Lambert academic publishing

  • Místo vydání

    Saarbrücken

  • Kód UT WoS knihy