Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pohotovost ke kladení otázek u dětí v kontextu nadání a tvořivosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F13%3A50001864" target="_blank" >RIV/62690094:18440/13:50001864 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.talentovani.cz/documents/10157/f05b36a0-9d77-4535-863d-fcae5388ea35" target="_blank" >http://www.talentovani.cz/documents/10157/f05b36a0-9d77-4535-863d-fcae5388ea35</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pohotovost ke kladení otázek u dětí v kontextu nadání a tvořivosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie je zaměřena na ověření vztahu mezi pohotovostí ke kladení otázek a mírou rozumového nadání a dále je ověřován vztah pohotovosti ke kladení otázek a tvořivosti. Zabýváme se také otázkou, zda jsou rozdíly v pohotovosti ke kladení otázek mezi chlapcia dívkami a mezi žáky 1. a 5. tříd. Výzkumný soubor je tvořen 66 dětmi ve věku od 5,2 do 11,8 let. Data byla získána pomocí Wechslerovy inteligenční škály pro děti (WISC-III), Urbanova figurálního testu tvořivého myšlení (TSD-Z) a nově vytvořeného dotazníku Ready to Ask?. Statistickou analýzou dat bylo zjištěno, že děti s vyšší hodnotou IQ kladou v dotazníku Ready to Ask? více otázek a že vyšší hodnota IQ souvisí také s typy kladených otázek. Vztah pohotovosti ke kladení otázek a tvořivosti prokázán nebyl.

  • Název v anglickém jazyce

    Aptitude to Ask Questions in Childhood in the Context of Giftedness and Creativity

  • Popis výsledku anglicky

    The study is focused on the verification of the relationship between the aptitude to ask questions and the intellectual giftedness. Further, the relationship between the aptitude to ask questions and the creativity is verified. Study also deals with thequestion if there are some differences between boys and girls and between first class a fifth class pupils in the aptitude to ask questions. The research group consists of 66 children from ages 5,2 to 11,8. The research data were obtained by the WechslerIntelligence Scale for Children, the Urban Creative Thinking Test and a new created questionnaire ?Ready to Ask?. Statistical analysis of the data revealed that children with higher IQ ask more questions in the questionnaire ?Ready to ask? and that higher IQ is also related to the specific kinds of questions. The relationship between the aptitude to ask questions and the creativity was not proved.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0426" target="_blank" >GAP407/11/0426: Ready to ask? Informační chování nadaných dětí v pregramotném období</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Svět nadání

  • ISSN

    1805-7217

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    28-44

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus