Pohotovost ke kladení otázek u dětí v kontextu nadání a tvořivosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F13%3A50001864" target="_blank" >RIV/62690094:18440/13:50001864 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.talentovani.cz/documents/10157/f05b36a0-9d77-4535-863d-fcae5388ea35" target="_blank" >http://www.talentovani.cz/documents/10157/f05b36a0-9d77-4535-863d-fcae5388ea35</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pohotovost ke kladení otázek u dětí v kontextu nadání a tvořivosti
Popis výsledku v původním jazyce
Studie je zaměřena na ověření vztahu mezi pohotovostí ke kladení otázek a mírou rozumového nadání a dále je ověřován vztah pohotovosti ke kladení otázek a tvořivosti. Zabýváme se také otázkou, zda jsou rozdíly v pohotovosti ke kladení otázek mezi chlapcia dívkami a mezi žáky 1. a 5. tříd. Výzkumný soubor je tvořen 66 dětmi ve věku od 5,2 do 11,8 let. Data byla získána pomocí Wechslerovy inteligenční škály pro děti (WISC-III), Urbanova figurálního testu tvořivého myšlení (TSD-Z) a nově vytvořeného dotazníku Ready to Ask?. Statistickou analýzou dat bylo zjištěno, že děti s vyšší hodnotou IQ kladou v dotazníku Ready to Ask? více otázek a že vyšší hodnota IQ souvisí také s typy kladených otázek. Vztah pohotovosti ke kladení otázek a tvořivosti prokázán nebyl.
Název v anglickém jazyce
Aptitude to Ask Questions in Childhood in the Context of Giftedness and Creativity
Popis výsledku anglicky
The study is focused on the verification of the relationship between the aptitude to ask questions and the intellectual giftedness. Further, the relationship between the aptitude to ask questions and the creativity is verified. Study also deals with thequestion if there are some differences between boys and girls and between first class a fifth class pupils in the aptitude to ask questions. The research group consists of 66 children from ages 5,2 to 11,8. The research data were obtained by the WechslerIntelligence Scale for Children, the Urban Creative Thinking Test and a new created questionnaire ?Ready to Ask?. Statistical analysis of the data revealed that children with higher IQ ask more questions in the questionnaire ?Ready to ask? and that higher IQ is also related to the specific kinds of questions. The relationship between the aptitude to ask questions and the creativity was not proved.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0426" target="_blank" >GAP407/11/0426: Ready to ask? Informační chování nadaných dětí v pregramotném období</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Svět nadání
ISSN
1805-7217
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
28-44
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—