Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Ability of Young Children to Ask Questions: More Questions, More Intelligent Child?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F13%3A50001756" target="_blank" >RIV/62690094:18440/13:50001756 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Ability of Young Children to Ask Questions: More Questions, More Intelligent Child?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The focus of paper is the ability to ask questions - originally a natural manifestation of children's inquisitiveness, which should be grown and developed at school. The study deals with the question skill at preschool and early school age (children 5 to7, N=161). Ready2ask method had been created to measure the number of question asked via visual and linguistic stimulus. It was verified that the ability of children to ask questions varies consistently, regardless of stimulus type. An average of 5?3 questions on visual stimulus and 2?2 questions on linguistic stimuli have been recorded. Ability to ask questions was correlated with IQ (Pearson r= .321 to .454). Children with higher intelligence ask usually more questions with both visual and linguisticstimulus. It was found that the number of questions generated by the indifferent visual stimulus is a good predictor of IQ, especially its verbal component (r= .503). Short tasks similar to our ones (Here is a footprint of unknown animal

  • Název v anglickém jazyce

    The Ability of Young Children to Ask Questions: More Questions, More Intelligent Child?

  • Popis výsledku anglicky

    The focus of paper is the ability to ask questions - originally a natural manifestation of children's inquisitiveness, which should be grown and developed at school. The study deals with the question skill at preschool and early school age (children 5 to7, N=161). Ready2ask method had been created to measure the number of question asked via visual and linguistic stimulus. It was verified that the ability of children to ask questions varies consistently, regardless of stimulus type. An average of 5?3 questions on visual stimulus and 2?2 questions on linguistic stimuli have been recorded. Ability to ask questions was correlated with IQ (Pearson r= .321 to .454). Children with higher intelligence ask usually more questions with both visual and linguisticstimulus. It was found that the number of questions generated by the indifferent visual stimulus is a good predictor of IQ, especially its verbal component (r= .503). Short tasks similar to our ones (Here is a footprint of unknown animal

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0426" target="_blank" >GAP407/11/0426: Ready to ask? Informační chování nadaných dětí v pregramotném období</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The International journal of early childhood learning

  • ISSN

    2327-8722

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    63-73

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus