Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Information behaviour of Gifted Children - The Qualitative Study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F12%3A50000706" target="_blank" >RIV/62690094:18440/12:50000706 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Information behaviour of Gifted Children - The Qualitative Study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study focused on differences in information behaviour between intellectually gifted and average children in the pre-literate age. The main objective of the study was to examine how information behaviour, especially in the form of asking questions, isexpressed in gifted children in the pre-literate age, and how it differs from information behaviour in children with average intellectual abilities. In order to meet the pre-literacy condition, participants were chosen from children starting their firstyear of school (aged 5 to 7). Findings: The obtained data were analyzed qualitatively, using methods of content, frequency and linguistic analysis. During the analysing process all questions generated by the gifted group were compared to the questions generated by the average group according to previously established criteria. The results of the pilot study clarify what kind of information behaviour gifted children probably engage in during experimental situations where information need

  • Název v anglickém jazyce

    Information behaviour of Gifted Children - The Qualitative Study

  • Popis výsledku anglicky

    The study focused on differences in information behaviour between intellectually gifted and average children in the pre-literate age. The main objective of the study was to examine how information behaviour, especially in the form of asking questions, isexpressed in gifted children in the pre-literate age, and how it differs from information behaviour in children with average intellectual abilities. In order to meet the pre-literacy condition, participants were chosen from children starting their firstyear of school (aged 5 to 7). Findings: The obtained data were analyzed qualitatively, using methods of content, frequency and linguistic analysis. During the analysing process all questions generated by the gifted group were compared to the questions generated by the average group according to previously established criteria. The results of the pilot study clarify what kind of information behaviour gifted children probably engage in during experimental situations where information need

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0426" target="_blank" >GAP407/11/0426: Ready to ask? Informační chování nadaných dětí v pregramotném období</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Procedia - social and behavioral sciences

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    69

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Neuveden

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    242-247

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus