Diagnostics of Czech intellectually gifted children with dyslexia via WISC-III method
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F08%3A00024982" target="_blank" >RIV/00216224:14230/08:00024982 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Diagnostics of Czech intellectually gifted children with dyslexia via WISC-III method
Popis výsledku v původním jazyce
This research is focused on the issue of diagnostics of intellectually gifted children with dyslexia by Wechsler Intelligence Scale for Children (WISC-III). The aim of this research is to find out whether there is a typical cognitive profile of performance in this method in intellectually gifted children with dyslexia. The experimental sample was composed of intellectually gifted children with dyslexia identified in educational-counselling centres all over the Czech Republic. The mean values obtained inindividual subtests were compared within the experimental group as well as between the experimental group and control groups composed of intellectually gifted children without dyslexia, intellectually average children with dyslexia and normal population.
Název v anglickém jazyce
Diagnostics of Czech intellectually gifted children with dyslexia via WISC-III method
Popis výsledku anglicky
This research is focused on the issue of diagnostics of intellectually gifted children with dyslexia by Wechsler Intelligence Scale for Children (WISC-III). The aim of this research is to find out whether there is a typical cognitive profile of performance in this method in intellectually gifted children with dyslexia. The experimental sample was composed of intellectually gifted children with dyslexia identified in educational-counselling centres all over the Czech Republic. The mean values obtained inindividual subtests were compared within the experimental group as well as between the experimental group and control groups composed of intellectually gifted children without dyslexia, intellectually average children with dyslexia and normal population.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F06%2F0676" target="_blank" >GA406/06/0676: Rozumově nadané děti s dyslexií</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
From giftedness in childhood to successfull intelligence in adulthood
ISBN
978-80-7387-172-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
—
Název nakladatele
The center of giftedness
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
1. 1. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000262538000004