Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Diagnostics of Czech intellectually gifted children with dyslexia via WISC-III method

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F08%3A00024982" target="_blank" >RIV/00216224:14230/08:00024982 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Diagnostics of Czech intellectually gifted children with dyslexia via WISC-III method

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This research is focused on the issue of diagnostics of intellectually gifted children with dyslexia by Wechsler Intelligence Scale for Children (WISC-III). The aim of this research is to find out whether there is a typical cognitive profile of performance in this method in intellectually gifted children with dyslexia. The experimental sample was composed of intellectually gifted children with dyslexia identified in educational-counselling centres all over the Czech Republic. The mean values obtained inindividual subtests were compared within the experimental group as well as between the experimental group and control groups composed of intellectually gifted children without dyslexia, intellectually average children with dyslexia and normal population.

  • Název v anglickém jazyce

    Diagnostics of Czech intellectually gifted children with dyslexia via WISC-III method

  • Popis výsledku anglicky

    This research is focused on the issue of diagnostics of intellectually gifted children with dyslexia by Wechsler Intelligence Scale for Children (WISC-III). The aim of this research is to find out whether there is a typical cognitive profile of performance in this method in intellectually gifted children with dyslexia. The experimental sample was composed of intellectually gifted children with dyslexia identified in educational-counselling centres all over the Czech Republic. The mean values obtained inindividual subtests were compared within the experimental group as well as between the experimental group and control groups composed of intellectually gifted children without dyslexia, intellectually average children with dyslexia and normal population.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F06%2F0676" target="_blank" >GA406/06/0676: Rozumově nadané děti s dyslexií</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    From giftedness in childhood to successfull intelligence in adulthood

  • ISBN

    978-80-7387-172-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    The center of giftedness

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    1. 1. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000262538000004