Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Srovnání motorických dovedností žáků ZŠ praktických

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F13%3A50001968" target="_blank" >RIV/62690094:18440/13:50001968 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Srovnání motorických dovedností žáků ZŠ praktických

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento článek prezentuje výsledky výzkumů zaměřené na motorické dovednosti žáků ZŠ praktické (žáků s lehkým mentálním postižením), respektive srovnání jejich výkonů s intaktní populací a to jak v motorice jemné, tak hrubé. Dále obsahuje srovnání výsledkůžáků romských a neromských, kteří mají diagnostikované LMP. Pro sběr dat byly použity standardizované testy (Jebsen Taylor Hand Function Test, Test of Gross Motor Development). Výzkumné soubory tvořilo 164, respektive 172 žáků ZŠ praktických a běžných ZŠ, kteří navštěvují 4. a 5. třídu. V závěrech jsou prezentovány rozdíly mezi sledovanými skupinami žáků, které byly statisticky významné. U žáků s LMP byly výkony horší o cca 20% v jemné motorice a o 15% v úrovni motoriky hrubé. Mezi romskými a neromskýmižáky ZŠ praktické nebyl zjištěn statisticky významný rozdíl.

  • Název v anglickém jazyce

    The Comparison of Motor Skills of Pupils at Practical Elementary Schools

  • Popis výsledku anglicky

    This article presents the results of a research which was focused on motor skills of pupils at practical elementary schools (pupils with mild intellectual disability), or more precisely the comparison of their results with intact population both in finemotor skills and gross motor skills. Furthermore it contains the comparison of results of gypsy and non-gypsy pupils who are diagnosed with MID. Standard tests have been used for data collection (Jebsen Taylor Hand Function Test, Test of Gross Motor Development). There were 164 pupils in the research groups, 172 pupils from practical elementary schools and common primary schools who attend 4th and 5th class. In the conclusions have been presented the differences between both groups of pupils which werestatistically significant. Pupils with MID had worse results ca. 20% in fine motor skills and about 15% in the level of gross motor skills. Among gypsy and non-gypsy pupils has not been found any statistically significant difference.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Speciální pedagogika : časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky

  • ISSN

    1211-2720

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    279-294

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus