Srovnání motorických dovedností žáků ZŠ praktických
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F13%3A50001968" target="_blank" >RIV/62690094:18440/13:50001968 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Srovnání motorických dovedností žáků ZŠ praktických
Popis výsledku v původním jazyce
Tento článek prezentuje výsledky výzkumů zaměřené na motorické dovednosti žáků ZŠ praktické (žáků s lehkým mentálním postižením), respektive srovnání jejich výkonů s intaktní populací a to jak v motorice jemné, tak hrubé. Dále obsahuje srovnání výsledkůžáků romských a neromských, kteří mají diagnostikované LMP. Pro sběr dat byly použity standardizované testy (Jebsen Taylor Hand Function Test, Test of Gross Motor Development). Výzkumné soubory tvořilo 164, respektive 172 žáků ZŠ praktických a běžných ZŠ, kteří navštěvují 4. a 5. třídu. V závěrech jsou prezentovány rozdíly mezi sledovanými skupinami žáků, které byly statisticky významné. U žáků s LMP byly výkony horší o cca 20% v jemné motorice a o 15% v úrovni motoriky hrubé. Mezi romskými a neromskýmižáky ZŠ praktické nebyl zjištěn statisticky významný rozdíl.
Název v anglickém jazyce
The Comparison of Motor Skills of Pupils at Practical Elementary Schools
Popis výsledku anglicky
This article presents the results of a research which was focused on motor skills of pupils at practical elementary schools (pupils with mild intellectual disability), or more precisely the comparison of their results with intact population both in finemotor skills and gross motor skills. Furthermore it contains the comparison of results of gypsy and non-gypsy pupils who are diagnosed with MID. Standard tests have been used for data collection (Jebsen Taylor Hand Function Test, Test of Gross Motor Development). There were 164 pupils in the research groups, 172 pupils from practical elementary schools and common primary schools who attend 4th and 5th class. In the conclusions have been presented the differences between both groups of pupils which werestatistically significant. Pupils with MID had worse results ca. 20% in fine motor skills and about 15% in the level of gross motor skills. Among gypsy and non-gypsy pupils has not been found any statistically significant difference.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Speciální pedagogika : časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky
ISSN
1211-2720
e-ISSN
—
Svazek periodika
neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
279-294
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—