Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social Support as a Part of Quality of Life as Viewed by Minority Pupils

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F14%3A50002724" target="_blank" >RIV/62690094:18440/14:50002724 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.04.077" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.04.077</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.04.077" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2014.04.077</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social Support as a Part of Quality of Life as Viewed by Minority Pupils

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper contains both theory and research focused on the field of social support for ethnic minorities? pupils Ukrainians and Vietnamese in comparison with the Czech population. The research characterizes the needs of children of different backgroundsin the new social and cultural environment, it studies the way in which children get acquainted with the new socio-cultural environment, it examines the principles of the ways in which national and ethnic minority groups adapt in the new environment, including school, and it focuses also on the conditions for effective instruction in ethnically diverse classrooms. In the empirical part of the research, form of which has been that of the survey, the following instruments were used: the Czech version of the modified questionnaire CASSS. In conclusion, the paper outlines the needs for further necessary work with children coming from different socio-cultural environment.

  • Název v anglickém jazyce

    Social Support as a Part of Quality of Life as Viewed by Minority Pupils

  • Popis výsledku anglicky

    The paper contains both theory and research focused on the field of social support for ethnic minorities? pupils Ukrainians and Vietnamese in comparison with the Czech population. The research characterizes the needs of children of different backgroundsin the new social and cultural environment, it studies the way in which children get acquainted with the new socio-cultural environment, it examines the principles of the ways in which national and ethnic minority groups adapt in the new environment, including school, and it focuses also on the conditions for effective instruction in ethnically diverse classrooms. In the empirical part of the research, form of which has been that of the survey, the following instruments were used: the Czech version of the modified questionnaire CASSS. In conclusion, the paper outlines the needs for further necessary work with children coming from different socio-cultural environment.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - social and behavioral sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    45-50

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Antalya, TURKEY

  • Datum konání akce

    7. 11. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000341324800009