Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Level of Reflective Skills of Nursery School Teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F14%3A50003196" target="_blank" >RIV/62690094:18440/14:50003196 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14410/14:00088992

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.1242" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.1242</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.1242" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2014.01.1242</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Level of Reflective Skills of Nursery School Teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper draws attentionto thereservesof initial trainingfor kindergarten teacher qualifications in the Czech Republic in terms of their reflective skills levels, to improve their education in the context of curricular reform. Research focused on qualitative investigation using a semi-structured interview, observation of video-studies and reflective conversation.Research methods monitored the issue of preparatory training and skills of kindergarten teachers to reflect the results of their activities.Part of the research survey is to identify teachers' understanding of their works results, how they interpret it, so to improve in the future..

  • Název v anglickém jazyce

    The Level of Reflective Skills of Nursery School Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The paper draws attentionto thereservesof initial trainingfor kindergarten teacher qualifications in the Czech Republic in terms of their reflective skills levels, to improve their education in the context of curricular reform. Research focused on qualitative investigation using a semi-structured interview, observation of video-studies and reflective conversation.Research methods monitored the issue of preparatory training and skills of kindergarten teachers to reflect the results of their activities.Part of the research survey is to identify teachers' understanding of their works results, how they interpret it, so to improve in the future..

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - social and behavioral sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    853-860

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Antalya, TURKEY

  • Datum konání akce

    2. 10. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000380881700108