The Level of Reflective Skills of Nursery School Teachers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F14%3A50003196" target="_blank" >RIV/62690094:18440/14:50003196 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216224:14410/14:00088992
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.1242" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.1242</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.1242" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2014.01.1242</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Level of Reflective Skills of Nursery School Teachers
Popis výsledku v původním jazyce
The paper draws attentionto thereservesof initial trainingfor kindergarten teacher qualifications in the Czech Republic in terms of their reflective skills levels, to improve their education in the context of curricular reform. Research focused on qualitative investigation using a semi-structured interview, observation of video-studies and reflective conversation.Research methods monitored the issue of preparatory training and skills of kindergarten teachers to reflect the results of their activities.Part of the research survey is to identify teachers' understanding of their works results, how they interpret it, so to improve in the future..
Název v anglickém jazyce
The Level of Reflective Skills of Nursery School Teachers
Popis výsledku anglicky
The paper draws attentionto thereservesof initial trainingfor kindergarten teacher qualifications in the Czech Republic in terms of their reflective skills levels, to improve their education in the context of curricular reform. Research focused on qualitative investigation using a semi-structured interview, observation of video-studies and reflective conversation.Research methods monitored the issue of preparatory training and skills of kindergarten teachers to reflect the results of their activities.Part of the research survey is to identify teachers' understanding of their works results, how they interpret it, so to improve in the future..
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - social and behavioral sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
853-860
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Antalya, TURKEY
Datum konání akce
2. 10. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000380881700108