Us and Them - what categories reveal about Roma and non-Roma in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F15%3A50003187" target="_blank" >RIV/62690094:18440/15:50003187 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11410/14:10286662 RIV/00216208:11410/15:10286662
Výsledek na webu
<a href="http://link.springer.com/book/10.1007/978-94-017-9282-0/page/2#page-1" target="_blank" >http://link.springer.com/book/10.1007/978-94-017-9282-0/page/2#page-1</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Us and Them - what categories reveal about Roma and non-Roma in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The text deals with interpretation in the context of cultural conflict between "white" majority and Roma minority in school based and outside school based education. It builds upon our six years long ethnographic research in various excluded localities in Czech Republic. The survey is supported by the Czech Science Foundation within the project "Decision-making processes of helping professions in the sphere of intercultural relations" (Reg.no. P407-12-0547). Crucial in this text is the framework of interpretation or "schema" GYPSY, that is widely distributed in the majority (and minority) and which is used for understanding of various acts and events that are related to persons that can be interpreted as Roma according to some prototypical features.
Název v anglickém jazyce
Us and Them - what categories reveal about Roma and non-Roma in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The text deals with interpretation in the context of cultural conflict between "white" majority and Roma minority in school based and outside school based education. It builds upon our six years long ethnographic research in various excluded localities in Czech Republic. The survey is supported by the Czech Science Foundation within the project "Decision-making processes of helping professions in the sphere of intercultural relations" (Reg.no. P407-12-0547). Crucial in this text is the framework of interpretation or "schema" GYPSY, that is widely distributed in the majority (and minority) and which is used for understanding of various acts and events that are related to persons that can be interpreted as Roma according to some prototypical features.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F0547" target="_blank" >GAP407/12/0547: Rozhodovací procesy pomáhajících profesí v oblasti interkulturních vztahů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
International handbook of interpretation in educational research
ISBN
978-94-017-9281-3
Počet stran výsledku
25
Strana od-do
599-623
Počet stran knihy
1662
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Leiden
Kód UT WoS kapitoly
—