Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Us and Them - what categories reveal about Roma and non-Roma in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F15%3A50003187" target="_blank" >RIV/62690094:18440/15:50003187 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11410/14:10286662 RIV/00216208:11410/15:10286662

  • Výsledek na webu

    <a href="http://link.springer.com/book/10.1007/978-94-017-9282-0/page/2#page-1" target="_blank" >http://link.springer.com/book/10.1007/978-94-017-9282-0/page/2#page-1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Us and Them - what categories reveal about Roma and non-Roma in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The text deals with interpretation in the context of cultural conflict between "white" majority and Roma minority in school based and outside school based education. It builds upon our six years long ethnographic research in various excluded localities in Czech Republic. The survey is supported by the Czech Science Foundation within the project "Decision-making processes of helping professions in the sphere of intercultural relations" (Reg.no. P407-12-0547). Crucial in this text is the framework of interpretation or "schema" GYPSY, that is widely distributed in the majority (and minority) and which is used for understanding of various acts and events that are related to persons that can be interpreted as Roma according to some prototypical features.

  • Název v anglickém jazyce

    Us and Them - what categories reveal about Roma and non-Roma in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The text deals with interpretation in the context of cultural conflict between "white" majority and Roma minority in school based and outside school based education. It builds upon our six years long ethnographic research in various excluded localities in Czech Republic. The survey is supported by the Czech Science Foundation within the project "Decision-making processes of helping professions in the sphere of intercultural relations" (Reg.no. P407-12-0547). Crucial in this text is the framework of interpretation or "schema" GYPSY, that is widely distributed in the majority (and minority) and which is used for understanding of various acts and events that are related to persons that can be interpreted as Roma according to some prototypical features.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F0547" target="_blank" >GAP407/12/0547: Rozhodovací procesy pomáhajících profesí v oblasti interkulturních vztahů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    International handbook of interpretation in educational research

  • ISBN

    978-94-017-9281-3

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

    599-623

  • Počet stran knihy

    1662

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Leiden

  • Kód UT WoS kapitoly