Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How to "kill" creativit in art lesson. Factors influencing creativity in education at primary and pre-primary level.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F15%3A50003946" target="_blank" >RIV/62690094:18440/15:50003946 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How to "kill" creativit in art lesson. Factors influencing creativity in education at primary and pre-primary level.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Development of creativity is one of the main goals of education. This chapter deals with external factors influencing creativity in art education at the primary and pre-primary level. Analyzes selected situations that hinder or reduce development of creativity. Conclusions are based on the content analysis of a set of 3800 drawings and paintings evaluated in a kindergardens art competition and on analysis of students preparation for hours of art education on a first grade of primary school. This text summarizes the most important teaching errors in relation to the development of student creativity.

  • Název v anglickém jazyce

    How to "kill" creativit in art lesson. Factors influencing creativity in education at primary and pre-primary level.

  • Popis výsledku anglicky

    Development of creativity is one of the main goals of education. This chapter deals with external factors influencing creativity in art education at the primary and pre-primary level. Analyzes selected situations that hinder or reduce development of creativity. Conclusions are based on the content analysis of a set of 3800 drawings and paintings evaluated in a kindergardens art competition and on analysis of students preparation for hours of art education on a first grade of primary school. This text summarizes the most important teaching errors in relation to the development of student creativity.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Creative expressive inspirational art education

  • ISBN

    978-80-86911-46-5

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    30-38

  • Počet stran knihy

    115

  • Název nakladatele

    Nakladatelství Franze Kafky

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly