How to "kill" creativit in art lesson. Factors influencing creativity in education at primary and pre-primary level.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F15%3A50003946" target="_blank" >RIV/62690094:18440/15:50003946 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
How to "kill" creativit in art lesson. Factors influencing creativity in education at primary and pre-primary level.
Popis výsledku v původním jazyce
Development of creativity is one of the main goals of education. This chapter deals with external factors influencing creativity in art education at the primary and pre-primary level. Analyzes selected situations that hinder or reduce development of creativity. Conclusions are based on the content analysis of a set of 3800 drawings and paintings evaluated in a kindergardens art competition and on analysis of students preparation for hours of art education on a first grade of primary school. This text summarizes the most important teaching errors in relation to the development of student creativity.
Název v anglickém jazyce
How to "kill" creativit in art lesson. Factors influencing creativity in education at primary and pre-primary level.
Popis výsledku anglicky
Development of creativity is one of the main goals of education. This chapter deals with external factors influencing creativity in art education at the primary and pre-primary level. Analyzes selected situations that hinder or reduce development of creativity. Conclusions are based on the content analysis of a set of 3800 drawings and paintings evaluated in a kindergardens art competition and on analysis of students preparation for hours of art education on a first grade of primary school. This text summarizes the most important teaching errors in relation to the development of student creativity.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Creative expressive inspirational art education
ISBN
978-80-86911-46-5
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
30-38
Počet stran knihy
115
Název nakladatele
Nakladatelství Franze Kafky
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—