Primary E-learning from the Perspective of the Revised Bloom's Taxonomy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F15%3A50004091" target="_blank" >RIV/62690094:18440/15:50004091 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.naun.org/main/NAUN/educationinformation/2015/a502008-073.pdf" target="_blank" >http://www.naun.org/main/NAUN/educationinformation/2015/a502008-073.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Primary E-learning from the Perspective of the Revised Bloom's Taxonomy
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with possibility of implementation of the LMS (Learning Management System) Moodle and e-learning to education in Primary School in Upice, Czech Republic. The theoretical part of the paper describes creation of e-learning exercise in author system Hot Potatoes and the implementation of the exercises to LMS Moodle. Furthermore the paper highlights the theory of the Revised Bloom's taxonomy of educational objectives. The paper presents the results of the research - analysis and classification of the e-learning Hot Potatoes exercises in terms of the Revised Bloom's taxonomy of educational objectives. Then the results of the analysis are compared with success rates of pupil achievement in given exercises.
Název v anglickém jazyce
Primary E-learning from the Perspective of the Revised Bloom's Taxonomy
Popis výsledku anglicky
The paper deals with possibility of implementation of the LMS (Learning Management System) Moodle and e-learning to education in Primary School in Upice, Czech Republic. The theoretical part of the paper describes creation of e-learning exercise in author system Hot Potatoes and the implementation of the exercises to LMS Moodle. Furthermore the paper highlights the theory of the Revised Bloom's taxonomy of educational objectives. The paper presents the results of the research - analysis and classification of the e-learning Hot Potatoes exercises in terms of the Revised Bloom's taxonomy of educational objectives. Then the results of the analysis are compared with success rates of pupil achievement in given exercises.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International journal of education and information technologies
ISSN
2074-1316
e-ISSN
—
Svazek periodika
Neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
9
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
195-199
Kód UT WoS článku
000365846900026
EID výsledku v databázi Scopus
—