Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Primary E-learning from the Perspective of the Revised Bloom's Taxonomy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F15%3A50004091" target="_blank" >RIV/62690094:18440/15:50004091 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.naun.org/main/NAUN/educationinformation/2015/a502008-073.pdf" target="_blank" >http://www.naun.org/main/NAUN/educationinformation/2015/a502008-073.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Primary E-learning from the Perspective of the Revised Bloom's Taxonomy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with possibility of implementation of the LMS (Learning Management System) Moodle and e-learning to education in Primary School in Upice, Czech Republic. The theoretical part of the paper describes creation of e-learning exercise in author system Hot Potatoes and the implementation of the exercises to LMS Moodle. Furthermore the paper highlights the theory of the Revised Bloom's taxonomy of educational objectives. The paper presents the results of the research - analysis and classification of the e-learning Hot Potatoes exercises in terms of the Revised Bloom's taxonomy of educational objectives. Then the results of the analysis are compared with success rates of pupil achievement in given exercises.

  • Název v anglickém jazyce

    Primary E-learning from the Perspective of the Revised Bloom's Taxonomy

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with possibility of implementation of the LMS (Learning Management System) Moodle and e-learning to education in Primary School in Upice, Czech Republic. The theoretical part of the paper describes creation of e-learning exercise in author system Hot Potatoes and the implementation of the exercises to LMS Moodle. Furthermore the paper highlights the theory of the Revised Bloom's taxonomy of educational objectives. The paper presents the results of the research - analysis and classification of the e-learning Hot Potatoes exercises in terms of the Revised Bloom's taxonomy of educational objectives. Then the results of the analysis are compared with success rates of pupil achievement in given exercises.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International journal of education and information technologies

  • ISSN

    2074-1316

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    9

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    195-199

  • Kód UT WoS článku

    000365846900026

  • EID výsledku v databázi Scopus