Using of Hot Potatoes in e-learning at Elementary School
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F15%3A50004087" target="_blank" >RIV/62690094:18440/15:50004087 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/62690094:18470/15:50004087
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Using of Hot Potatoes in e-learning at Elementary School
Popis výsledku v původním jazyce
The paper describes a research project that is focused on the implementation of the LMS (Learning Management System) Moodle to learning environment in primary school in Czech Republic. The project is focused to primary school level. The e-learning interactive material and exercises for pupils are created in Web programming educational tool Hot Potatoes, which are implemented to LMS Moodle to monitor and evaluate of pupils' work. Linking such of two learning systems represents meanings shift that lets you take advantage of both systems simultaneously. The paper also presents the first result of qualitative research conducted between pupils of the second class. The result of the research confirms expected interest of pupils in fulfillment of the task oncomputer.
Název v anglickém jazyce
Using of Hot Potatoes in e-learning at Elementary School
Popis výsledku anglicky
The paper describes a research project that is focused on the implementation of the LMS (Learning Management System) Moodle to learning environment in primary school in Czech Republic. The project is focused to primary school level. The e-learning interactive material and exercises for pupils are created in Web programming educational tool Hot Potatoes, which are implemented to LMS Moodle to monitor and evaluate of pupils' work. Linking such of two learning systems represents meanings shift that lets you take advantage of both systems simultaneously. The paper also presents the first result of qualitative research conducted between pupils of the second class. The result of the research confirms expected interest of pupils in fulfillment of the task oncomputer.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Advanced educational technology and information engineering (AETIE 2015)
ISBN
978-1-60595-245-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
396-403
Název nakladatele
DEStech
Místo vydání
Lancaster
Místo konání akce
Beijing, PEOPLES R China
Datum konání akce
17. 5. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000361831300057