Implementation of LMS Moodle to Learning Environment of Primary Schools-Pilot Study
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F15%3A50004088" target="_blank" >RIV/62690094:18440/15:50004088 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/62690094:18470/15:50004088
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Implementation of LMS Moodle to Learning Environment of Primary Schools-Pilot Study
Popis výsledku v původním jazyce
The paper describes a research project that is focused on the implementation of the LMS (Learning Management System) Moodle to learning environment in primary school in Czech Republic. The project is focused to primary school level. Realized pilot studyintroduces the input conditions of Moodle LMS implementation. The aim of pilot project has been to describe the possibilities of implementation of LMS Moodle to selected subjects of primary as well as to determine the relationship of students to examinedsubjects. It was searched whether before the implementation of LMS Moodle there is a relationship between evaluation of pupils of given subject and subjective assessment of given subject by pupils. Research method is questionnaire and analysis of schooldocuments, specifically final evaluation of selected objects.
Název v anglickém jazyce
Implementation of LMS Moodle to Learning Environment of Primary Schools-Pilot Study
Popis výsledku anglicky
The paper describes a research project that is focused on the implementation of the LMS (Learning Management System) Moodle to learning environment in primary school in Czech Republic. The project is focused to primary school level. Realized pilot studyintroduces the input conditions of Moodle LMS implementation. The aim of pilot project has been to describe the possibilities of implementation of LMS Moodle to selected subjects of primary as well as to determine the relationship of students to examinedsubjects. It was searched whether before the implementation of LMS Moodle there is a relationship between evaluation of pupils of given subject and subjective assessment of given subject by pupils. Research method is questionnaire and analysis of schooldocuments, specifically final evaluation of selected objects.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Advanced educational technology and information engineering (AETIE 2015)
ISBN
978-1-60595-245-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
44-51
Název nakladatele
DEStech
Místo vydání
Lancaster
Místo konání akce
Beijing, PEOPLES R China
Datum konání akce
17. 5. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000361831300007