Teachers' and Teacher Educators'Attitudes to Educational Changes: an Insight to the Czech Educational System
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F15%3A50004470" target="_blank" >RIV/62690094:18440/15:50004470 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815001792" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815001792</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.149" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.01.149</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Teachers' and Teacher Educators'Attitudes to Educational Changes: an Insight to the Czech Educational System
Popis výsledku v původním jazyce
The article is a presentation of an analytical-comparative insight into the contemporary Czech educational system from the perspective of educational changes via teachers' assessment and attitudes. This view is rooted mainly in the following aspects: a. permanent flexibility of the contemporary society, human being as well as schooling, b. heterogeneity of educational change and its reception, c. teachers (both prospective and in-service, as well as teacher educators) being key agents of the teaching- learning process representing a process of educational change
Název v anglickém jazyce
Teachers' and Teacher Educators'Attitudes to Educational Changes: an Insight to the Czech Educational System
Popis výsledku anglicky
The article is a presentation of an analytical-comparative insight into the contemporary Czech educational system from the perspective of educational changes via teachers' assessment and attitudes. This view is rooted mainly in the following aspects: a. permanent flexibility of the contemporary society, human being as well as schooling, b. heterogeneity of educational change and its reception, c. teachers (both prospective and in-service, as well as teacher educators) being key agents of the teaching- learning process representing a process of educational change
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - social and behavioral sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
"472-481"
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Kyrenia, CYPRUS
Datum konání akce
22. 10. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000380543800066