Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The adaptability and problems of students with disorders of speech communication after the transition from a special SLT school to a mainstream elementary school

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F15%3A50004552" target="_blank" >RIV/62690094:18440/15:50004552 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The adaptability and problems of students with disorders of speech communication after the transition from a special SLT school to a mainstream elementary school

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study focuses on the issue of the integration of pupils with speech communication (SC) disorders into a mainstream elementary school. Part of this study is an investigation, focusing on the analysis of available documentation of students, interviewswith parents and teachers and the analysis of success at school and of the students' adaptation into the class collective after the transition from the special SLT elementary school in Choustnikovo Hradiste into a mainstream elementary in their place ofresidence. The investigation includes 9 students who completed their school attendance in June 2013 at the SLT elementary school in Choustnikovo Hradiste. In the following period there was a survey among the children and their parents, including questionnaires and active observation of teaching and interviews with the teachers at the elementary schools. The analysis of the survey points out the problems present, which is the increase of expectations towards the children, the decrease in

  • Název v anglickém jazyce

    The adaptability and problems of students with disorders of speech communication after the transition from a special SLT school to a mainstream elementary school

  • Popis výsledku anglicky

    This study focuses on the issue of the integration of pupils with speech communication (SC) disorders into a mainstream elementary school. Part of this study is an investigation, focusing on the analysis of available documentation of students, interviewswith parents and teachers and the analysis of success at school and of the students' adaptation into the class collective after the transition from the special SLT elementary school in Choustnikovo Hradiste into a mainstream elementary in their place ofresidence. The investigation includes 9 students who completed their school attendance in June 2013 at the SLT elementary school in Choustnikovo Hradiste. In the following period there was a survey among the children and their parents, including questionnaires and active observation of teaching and interviews with the teachers at the elementary schools. The analysis of the survey points out the problems present, which is the increase of expectations towards the children, the decrease in

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Doświadczanie zmian w teorii i praktyce pedagogicznej

  • ISBN

    978-83-65231-07-9

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    305-320

  • Počet stran knihy

    319

  • Název nakladatele

    Wydawnictwo Akademickie Żak

  • Místo vydání

    Warszawa

  • Kód UT WoS kapitoly