Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fenomén Bakule : František Bakule (1877-1957) - reformní pedagog

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F15%3A50005507" target="_blank" >RIV/62690094:18440/15:50005507 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Fenomén Bakule : František Bakule (1877-1957) - reformní pedagog

  • Popis výsledku v původním jazyce

    František Bakule (1877 – 1957) reformní pedagog, náš první somatoped (učitel tělesně postižených dětí), zakladatel a ředitel Bakulova ústavu pro výchovu životem a prací, jakož i vedoucí a dirigent sboru Bakulovi zpěváčci – toto vše jsou pracovní charakteristiky učitele tělem i duší, který sám sebe považoval za „výchovného umělce“. Jeho pedagogika vyrůstala z nevšedního pochopení dětskému věku, který potřebuje především srozumění a nefalšovaný zájem o budoucí osudy vychovávaných. V tomto směru Bakule dokázal vždy nadřadit zájmy svých dětí nad jeho vlastní potřeby a zájmy. Své pedagogické směřování myšlenkově opřel mj. o ideje hnutí za uměleckou výchovu, kterému svými výchovnými pokusy doslova klestil ve veřejném školství cestu. Jeho vlastní přínos oživujícím pedagogickým proudům byl završen sbormistrovstvím Bakulových zpěváčků: tu své sboristy učil nejen chutnat krásu tónů, ale i prožít pocit sounáležitosti se svými vrstevníky z jiných národů a států, které vůči nově vzniklé Republice československé nebyly jen přátelské.

  • Název v anglickém jazyce

    František Bakule (1877-1957) - an education reformer

  • Popis výsledku anglicky

    František Bakule – a reformer educator, our first specialist in somatopedia (teacher of physically disabled children), founder and director of the Bakule Institute for the Education via Life and Work, as well as the headmaster and music conductor of the choir Bakula’s Little Singers - these are all professional characteristics of a teacher both in body and soul, who considered himself to be &quot;an artist in education&quot;. His pedagogy was raising from an exceptional understanding of a child&apos;s age, which primarily requires keenness and a genuine concern about the future fates of those in ward. In this area Bakule succeeded in being able to rate his children&apos;s interests above his own needs and interests. Bakule’s pedagogical approach was based, among others, on the idea of an arts-in-education movement, to which there was literally paved a way in public education by his educational experiments. His own contribution to reviving pedagogical trends was completed by becoming a choirmaster of Bakula&apos;s Little Singers: here he was teaching his chorus singers to not only enjoy the beauty of tone, but also to experience a sense of belonging to their contemporaries coming from other nations and states, not all of which were friendly towards the newly formed Czechoslovak Republic.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Marginalia historica

  • ISSN

    1804-5367

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    173-182

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus