Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Factors Supportive of Democratic Management in Nursery Schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F16%3A50004497" target="_blank" >RIV/62690094:18440/16:50004497 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Factors Supportive of Democratic Management in Nursery Schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study presents a view of the democratic management in contemporary nursery schools, pointing out the possibility of choosing a management style, which is available to every pedagogical manager. The results of the research survey point out the factors connected with problematic spots in democratic management of nursery schools. They reveal the aspects playing an important role within the school culture and which should receive more attention in order to create the expected positive climate suitable for communication and cooperation with parents. The results presented here draw attention to the weak points in the democratic management and give impulses to introduce changes in favour of an improvement of democratic management of nursery schools.

  • Název v anglickém jazyce

    The Factors Supportive of Democratic Management in Nursery Schools

  • Popis výsledku anglicky

    The study presents a view of the democratic management in contemporary nursery schools, pointing out the possibility of choosing a management style, which is available to every pedagogical manager. The results of the research survey point out the factors connected with problematic spots in democratic management of nursery schools. They reveal the aspects playing an important role within the school culture and which should receive more attention in order to create the expected positive climate suitable for communication and cooperation with parents. The results presented here draw attention to the weak points in the democratic management and give impulses to introduce changes in favour of an improvement of democratic management of nursery schools.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICASSR 2015

  • ISBN

    978-94-6252-148-3

  • ISSN

    1951-6851

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    285 - 288

  • Název nakladatele

    ATLANTIS PRESS, 2016

  • Místo vydání

    Beijing, China

  • Místo konání akce

    Beijing, China

  • Datum konání akce

    22. 5. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000386102200079