Arseholes of the Pedestrain Sublime: Forced Entertainment's The Coming Storm after Deleuze & Guattari
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F16%3A50005201" target="_blank" >RIV/62690094:18440/16:50005201 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.slu.cz/fpf/cz/ustav-cizich-jazyku/publikacni-cinnost/silesian-studies-in-english/Silesian_Studies_in_English_2015.pdf" target="_blank" >http://www.slu.cz/fpf/cz/ustav-cizich-jazyku/publikacni-cinnost/silesian-studies-in-english/Silesian_Studies_in_English_2015.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Arseholes of the Pedestrain Sublime: Forced Entertainment's The Coming Storm after Deleuze & Guattari
Popis výsledku v původním jazyce
The present paper offers the analysis of The Coming Storm, a performance by the renowned contemporary British experimental theatre Forced Entertainment via the thought of Gilles Deleuze and Félix Guattari. Forced Entertainment’s typical subversive elements of stage-failure, non-linearity and the erasure of the opposition between the real and the fictional are examined via the Deleuzoguattarian notions of rhizome, becoming, and deterritorialization. Such analysis rather than creating dichotomies accentuates the mutual interconnectedness, productivity and flux in the process of theatre-making as well as theatre-witnessing.
Název v anglickém jazyce
Arseholes of the Pedestrain Sublime: Forced Entertainment's The Coming Storm after Deleuze & Guattari
Popis výsledku anglicky
The present paper offers the analysis of The Coming Storm, a performance by the renowned contemporary British experimental theatre Forced Entertainment via the thought of Gilles Deleuze and Félix Guattari. Forced Entertainment’s typical subversive elements of stage-failure, non-linearity and the erasure of the opposition between the real and the fictional are examined via the Deleuzoguattarian notions of rhizome, becoming, and deterritorialization. Such analysis rather than creating dichotomies accentuates the mutual interconnectedness, productivity and flux in the process of theatre-making as well as theatre-witnessing.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
60500 - Other Humanities and the Arts
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
SILESIAN STUDIES IN ENGLISH 2015
ISBN
978-80-7510-204-1
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
110-120
Název nakladatele
Silesian University in Opava
Místo vydání
Silesian University in Opava
Místo konání akce
Opava
Datum konání akce
14. 9. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000401489900010