Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sociability and its impact on successful team work in an online-environment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F17%3A50013408" target="_blank" >RIV/62690094:18440/17:50013408 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.degruyter.com/downloadpdf/j/jolace.2017.5.issue-2/jolace-2017-0018/jolace-2017-0018.pdf" target="_blank" >https://www.degruyter.com/downloadpdf/j/jolace.2017.5.issue-2/jolace-2017-0018/jolace-2017-0018.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/jolace-2017-0018" target="_blank" >10.1515/jolace-2017-0018</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Sociability and its impact on successful team work in an online-environment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this study is to explore the relationships between team members and their influence on a team achievement during project work in an online environment. Thirty English language students (from an upper secondary school in Prague) worked in twelve teams on a detailed guided tour through one historical Prague district by means of an online tool wiki. The main aim of the research was to answer the questions: Does student’s sociability have an impact on team work, and if it does, to which extent? The methods of a post-questionnaire, a sociometric-rating questionnaire SORAD (Hrabal and Hrabal, 2002) and the analysis of students’ wiki contributions were used. Firstly, the paper deals with the terms sociability and sociometry, then the research is introduced and finally, the results are presented. The results show that student’s position in a class plays more important role in team cooperation and collaboration than their personal preferences or motivation.

  • Název v anglickém jazyce

    Sociability and its impact on successful team work in an online-environment

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this study is to explore the relationships between team members and their influence on a team achievement during project work in an online environment. Thirty English language students (from an upper secondary school in Prague) worked in twelve teams on a detailed guided tour through one historical Prague district by means of an online tool wiki. The main aim of the research was to answer the questions: Does student’s sociability have an impact on team work, and if it does, to which extent? The methods of a post-questionnaire, a sociometric-rating questionnaire SORAD (Hrabal and Hrabal, 2002) and the analysis of students’ wiki contributions were used. Firstly, the paper deals with the terms sociability and sociometry, then the research is introduced and finally, the results are presented. The results show that student’s position in a class plays more important role in team cooperation and collaboration than their personal preferences or motivation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of language and cultural education

  • ISSN

    1339-4045

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    53-69

  • Kód UT WoS článku

    000411279200004

  • EID výsledku v databázi Scopus