Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Visualization as a convenient tool to support the teaching of mathematical proofs

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F17%3A50013837" target="_blank" >RIV/62690094:18440/17:50013837 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62690094:18470/17:50013837

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2017.10.57" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2017.10.57</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2017.10.57" target="_blank" >10.15405/epsbs.2017.10.57</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Visualization as a convenient tool to support the teaching of mathematical proofs

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Subjects dealing with graph theory and combinatorial optimization belong among the basic subjects of informatics study. Their aim is above all to develop and deepen students’ capacity for logical and algorithmic thinking. Mathematical proofs that are inseparable part of these subjects do not belong to popular topics among students due to the difficulty to understand this field of mathematics. Within educational process we are searching for various tools to help students deal with this area of mathematics. Suitable visualization could become a very convenient instrument used to enhance understanding of theorems and their proofs. Using visualization and deep analysis of the topic together with discussion on mutual relationships between solutions to problems allows the teacher to enhance student’s logical thinking and support their understanding to more complex proofs. In the paper we provide a justification for the importance of the mathematical proofs for students of informatics at first. Secondly, we introduce a research study examining an impact of visual applications on understanding of mathematical proofs; we implemented presentations instructed within the Discreet mathematics course, which are used to visualize proofs of mathematical theorems in the area of the graph theory, and we analysed students’ approaches to proofs visualization and proofing in general.

  • Název v anglickém jazyce

    Visualization as a convenient tool to support the teaching of mathematical proofs

  • Popis výsledku anglicky

    Subjects dealing with graph theory and combinatorial optimization belong among the basic subjects of informatics study. Their aim is above all to develop and deepen students’ capacity for logical and algorithmic thinking. Mathematical proofs that are inseparable part of these subjects do not belong to popular topics among students due to the difficulty to understand this field of mathematics. Within educational process we are searching for various tools to help students deal with this area of mathematics. Suitable visualization could become a very convenient instrument used to enhance understanding of theorems and their proofs. Using visualization and deep analysis of the topic together with discussion on mutual relationships between solutions to problems allows the teacher to enhance student’s logical thinking and support their understanding to more complex proofs. In the paper we provide a justification for the importance of the mathematical proofs for students of informatics at first. Secondly, we introduce a research study examining an impact of visual applications on understanding of mathematical proofs; we implemented presentations instructed within the Discreet mathematics course, which are used to visualize proofs of mathematical theorems in the area of the graph theory, and we analysed students’ approaches to proofs visualization and proofing in general.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10102 - Applied mathematics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International conference on Education and educational psychology (ICEEPSY 2017)

  • ISBN

  • ISSN

    2357-1330

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    599-608

  • Název nakladatele

    Future science

  • Místo vydání

    London

  • Místo konání akce

    Porto

  • Datum konání akce

    11. 10. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000431390200057