Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Deeper insight into graph theory using multimedia applications

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F16%3A50005250" target="_blank" >RIV/62690094:18470/16:50005250 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62690094:18440/16:50005250

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.naun.org/cms.action?id=12116" target="_blank" >http://www.naun.org/cms.action?id=12116</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Deeper insight into graph theory using multimedia applications

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of subjects dealing with graph theory and combinatorial optimization is above all to develop and deepen students' capacity for logical and algorithmic thinking. The ability to form images in mind is also supported within these subjects. Students learn how to describe various situations with the aid of graphs, solve the given problem expressed by the graph, and translate the solution back into the initial situation. Research concerning learning style preferences of our students indicates that most of them are visual learners. Hence it is efficient to enhance teaching and learning process using various multimedia applications. In this paper is introduced a program dealing with objects appropriate to the graph theory and combinatorial optimization course subject matter, and which is created on a script given by the teacher with regard to students' needs.

  • Název v anglickém jazyce

    Deeper insight into graph theory using multimedia applications

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of subjects dealing with graph theory and combinatorial optimization is above all to develop and deepen students' capacity for logical and algorithmic thinking. The ability to form images in mind is also supported within these subjects. Students learn how to describe various situations with the aid of graphs, solve the given problem expressed by the graph, and translate the solution back into the initial situation. Research concerning learning style preferences of our students indicates that most of them are visual learners. Hence it is efficient to enhance teaching and learning process using various multimedia applications. In this paper is introduced a program dealing with objects appropriate to the graph theory and combinatorial optimization course subject matter, and which is created on a script given by the teacher with regard to students' needs.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International journal of circuits, systems and signal processing

  • ISSN

    1998-4464

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2016

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    448 - 454

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84998953901