Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Advantages of intelligent multimedia application

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F18%3A50013901" target="_blank" >RIV/62690094:18470/18:50013901 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-53934-8_35" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-53934-8_35</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-53934-8_35" target="_blank" >10.1007/978-3-319-53934-8_35</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Advantages of intelligent multimedia application

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of subjects dealing with graph theory and combinatorial optimization is above all to develop and deepen students’ capacity for logical and algorithmic thinking. It should also support the ability to form images in mind. Students should be able to describe various situations with the aid of graphs, solve the given problem expressed by the graph, and translate the solution back into the initial situation. As a lot of our students are visual learners it is useful to complete teaching and learning using various multimedia applications. One of the programs enabling visual representation of basic graph-concepts and graph-algorithms is introduced in the paper, as well as relevant educational principles, which have been applied in the course of many years. The paper can serve to the teachers and instructors as an inspirational material when dealing with graph theory and combinatorial optimization.

  • Název v anglickém jazyce

    Advantages of intelligent multimedia application

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of subjects dealing with graph theory and combinatorial optimization is above all to develop and deepen students’ capacity for logical and algorithmic thinking. It should also support the ability to form images in mind. Students should be able to describe various situations with the aid of graphs, solve the given problem expressed by the graph, and translate the solution back into the initial situation. As a lot of our students are visual learners it is useful to complete teaching and learning using various multimedia applications. One of the programs enabling visual representation of basic graph-concepts and graph-algorithms is introduced in the paper, as well as relevant educational principles, which have been applied in the course of many years. The paper can serve to the teachers and instructors as an inspirational material when dealing with graph theory and combinatorial optimization.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Applied physics, system science and computers (APSAC 2016)

  • ISBN

    978-3-319-53934-8

  • ISSN

    1876-1100

  • e-ISSN

    1876-1119

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    287-292

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing AG

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Dubrovník

  • Datum konání akce

    28. 9. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000433970200035