Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Functioning as a peer pupil among Grade 1–3 early education schoolchildren with special educational needs – comparative analysis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F17%3A50014409" target="_blank" >RIV/62690094:18440/17:50014409 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-373ca6c6-7873-4740-b0e5-cb449d1962e4" target="_blank" >http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-373ca6c6-7873-4740-b0e5-cb449d1962e4</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Functioning as a peer pupil among Grade 1–3 early education schoolchildren with special educational needs – comparative analysis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Beside the family, school is the environment which aff ects a child for many years and has a significant impact on the process of his development, education, upbringing and socialization. At the moment of starting the educational process, a child must adapt to a new situation and face a new social role – as a pupil. Performing this role may be problematic for every child, but students with special educational needs may experience special diffi culties in this area. One of the elements of the school situation is the emotional and social relations of students with their peers from the school class. Th e main aim of this article to is to present the results of the author` s research on functioning of pupils with special educational needs (SEN) from grades 1-3 of a primary school as a peer and comparison of the results with the fi ndings of other Polish and Czech scholars.

  • Název v anglickém jazyce

    Functioning as a peer pupil among Grade 1–3 early education schoolchildren with special educational needs – comparative analysis

  • Popis výsledku anglicky

    Beside the family, school is the environment which aff ects a child for many years and has a significant impact on the process of his development, education, upbringing and socialization. At the moment of starting the educational process, a child must adapt to a new situation and face a new social role – as a pupil. Performing this role may be problematic for every child, but students with special educational needs may experience special diffi culties in this area. One of the elements of the school situation is the emotional and social relations of students with their peers from the school class. Th e main aim of this article to is to present the results of the author` s research on functioning of pupils with special educational needs (SEN) from grades 1-3 of a primary school as a peer and comparison of the results with the fi ndings of other Polish and Czech scholars.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Zeszyty Naukowe Uczelni Jana Wyżykowskiego: Studia z Nauk Społecznych

  • ISSN

    2543-6732

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    prosinec

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    95-118

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus