Internet Use and Abuse: Connection with Internet Addiction
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F18%3A50014438" target="_blank" >RIV/62690094:18440/18:50014438 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/62690094:18470/18:50014438
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.7160/eriesj.2018.110201" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.7160/eriesj.2018.110201</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.7160/eriesj.2018.110201" target="_blank" >10.7160/eriesj.2018.110201</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Internet Use and Abuse: Connection with Internet Addiction
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with a research focusing on Internet use by secondary school youth and possible risks of using the Internet for them. Three aspects entering the educational process of adolescents are discussed there; Internet use, school cheating and Internet addictive behavior. In addition, a relation between possible risks of Internet use and educational strategies according the Learning Combination Inventory originated by Christine A. Johnston was examined within the research.
Název v anglickém jazyce
Internet Use and Abuse: Connection with Internet Addiction
Popis výsledku anglicky
The paper deals with a research focusing on Internet use by secondary school youth and possible risks of using the Internet for them. Three aspects entering the educational process of adolescents are discussed there; Internet use, school cheating and Internet addictive behavior. In addition, a relation between possible risks of Internet use and educational strategies according the Learning Combination Inventory originated by Christine A. Johnston was examined within the research.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal on efficiency and responsibility in education and science
ISSN
1803-1617
e-ISSN
—
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
22-28
Kód UT WoS článku
000437208900002
EID výsledku v databázi Scopus
—