Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Specific mistakes made by students in teaching of parametric modelling

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F18%3A50014723" target="_blank" >RIV/62690094:18440/18:50014723 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62690094:18450/18:50014723

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Specific mistakes made by students in teaching of parametric modelling

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The current trend in the design of objects (and not only of a technical nature) is applying the approach of parametric modeling. Parametric program-ming imposes high demands to students in the area of logical thinking and spa-tial imagination. Learning to solve problems is based on the fact that students acquire ability to search independently for solutions, strategies and decision in alternative situations. The aim of this work is to produce (mainly for appropri-ately targeted educational community) the most frequently occurring specific errors arising in the learning process of parametric modeling and suggest methods to eliminate some of them. Authors introduce and characterize briefly 23 main kinds of errors in the article. Errors are evaluated by their frequency and other characteristics, divided into categories. Results are based on authors own research and experiences.

  • Název v anglickém jazyce

    Specific mistakes made by students in teaching of parametric modelling

  • Popis výsledku anglicky

    The current trend in the design of objects (and not only of a technical nature) is applying the approach of parametric modeling. Parametric program-ming imposes high demands to students in the area of logical thinking and spa-tial imagination. Learning to solve problems is based on the fact that students acquire ability to search independently for solutions, strategies and decision in alternative situations. The aim of this work is to produce (mainly for appropri-ately targeted educational community) the most frequently occurring specific errors arising in the learning process of parametric modeling and suggest methods to eliminate some of them. Authors introduce and characterize briefly 23 main kinds of errors in the article. Errors are evaluated by their frequency and other characteristics, divided into categories. Results are based on authors own research and experiences.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DIVAI 2018 : 12th International scientific conference on Distance learning in applied informatics

  • ISBN

    978-80-7598-059-5

  • ISSN

    2464-7470

  • e-ISSN

    2464-7489

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    175-184

  • Název nakladatele

    Wolters Kluwer ČR

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Sturovo, SLOVAKIA

  • Datum konání akce

    2. 5. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000459255700015