Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Relation among IQ, Study Achievements and Motivation to Study Teaching Programmes in the Educational Fields of Study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F18%3A50015230" target="_blank" >RIV/62690094:18440/18:50015230 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.pdf.upol.cz/fileadmin/userdata/PdF/ePedagogium/e-Pedagogium_2-2018online.pdf" target="_blank" >https://www.pdf.upol.cz/fileadmin/userdata/PdF/ePedagogium/e-Pedagogium_2-2018online.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Relation among IQ, Study Achievements and Motivation to Study Teaching Programmes in the Educational Fields of Study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This research study deals with the relation between intelligence quotient (IQ), success rate, and motivation for study for students of education at the Faculty of Education at the University of Hradec Králové (UHK). This study describes the distribution of IQ scores among students ranging from a below average to an above average score. Subsequently, the focus is on the relationship between IQ and study achievements, and making the connection to academic requirements of students who have not met these requirements within the first two years of their studies. Furthermore, this study determines the motivation to study teaching programmes and its relation to the measured values of IQ. The results of the research show that study preconditions, based on academic abilities, are not the key criteria for acquiring applicants who are motivated to start their teaching career after graduating from the Faculty of Education.

  • Název v anglickém jazyce

    The Relation among IQ, Study Achievements and Motivation to Study Teaching Programmes in the Educational Fields of Study

  • Popis výsledku anglicky

    This research study deals with the relation between intelligence quotient (IQ), success rate, and motivation for study for students of education at the Faculty of Education at the University of Hradec Králové (UHK). This study describes the distribution of IQ scores among students ranging from a below average to an above average score. Subsequently, the focus is on the relationship between IQ and study achievements, and making the connection to academic requirements of students who have not met these requirements within the first two years of their studies. Furthermore, this study determines the motivation to study teaching programmes and its relation to the measured values of IQ. The results of the research show that study preconditions, based on academic abilities, are not the key criteria for acquiring applicants who are motivated to start their teaching career after graduating from the Faculty of Education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-Pedagogium

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    7-20

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus