Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

LEARNING HISTORY THROUGH STORIES ABOUT EAST GERMANY

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F19%3A50014789" target="_blank" >RIV/62690094:18440/19:50014789 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.futureacademy.org.uk/files/images/upload/ICEEPSY2018F41.pdf" target="_blank" >https://www.futureacademy.org.uk/files/images/upload/ICEEPSY2018F41.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2019.01.41" target="_blank" >10.15405/epsbs.2019.01.41</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    LEARNING HISTORY THROUGH STORIES ABOUT EAST GERMANY

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article presents the results in which university students – majoring in teaching German as the FL – expressed their ability, viewpoint and experience with using contemporary German literature to understand the life in East Germany as a part of history of the 20st century. The research was carried out in the winter term 2016 and 2017 on the basis of the following books, all awarded / nominated for the German Book Prize: Eugen Ruge In Zeiten des abnehmenden Lichts (2011, In Times of Fading Light); Lutz Seiler Kruso (2014); Uwe Tellkamp Der Turm (2008, The Tower); Angelika Klüssendorf Das Mädchen (2011, The Girl). The aim of my literary course is, firstly, to give the skills to read literature as a resource for understanding the life and historical change to that effect how other people experience emotional issues; secondly, to give students an outline of the life in East Germany, to see the parallels with other countries in the Eastern Bloc and arise students’ interest in history of other countries in the Eastern Bloc. Thirdly, to practice writing and speaking in discussions and last but not least, to encourage enhancing of communicative competences in FL. In practical examples the author presents the ways how a teacher can enrich the FL lessons with literary text since literature in FLT is an issue not to be neglected by institutions training future teachers of FL.

  • Název v anglickém jazyce

    LEARNING HISTORY THROUGH STORIES ABOUT EAST GERMANY

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents the results in which university students – majoring in teaching German as the FL – expressed their ability, viewpoint and experience with using contemporary German literature to understand the life in East Germany as a part of history of the 20st century. The research was carried out in the winter term 2016 and 2017 on the basis of the following books, all awarded / nominated for the German Book Prize: Eugen Ruge In Zeiten des abnehmenden Lichts (2011, In Times of Fading Light); Lutz Seiler Kruso (2014); Uwe Tellkamp Der Turm (2008, The Tower); Angelika Klüssendorf Das Mädchen (2011, The Girl). The aim of my literary course is, firstly, to give the skills to read literature as a resource for understanding the life and historical change to that effect how other people experience emotional issues; secondly, to give students an outline of the life in East Germany, to see the parallels with other countries in the Eastern Bloc and arise students’ interest in history of other countries in the Eastern Bloc. Thirdly, to practice writing and speaking in discussions and last but not least, to encourage enhancing of communicative competences in FL. In practical examples the author presents the ways how a teacher can enrich the FL lessons with literary text since literature in FLT is an issue not to be neglected by institutions training future teachers of FL.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60206 - Specific literatures

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International conference on Education and educational psychology (ICEEPSY 2018)

  • ISBN

  • ISSN

    2357-1330

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    435-443

  • Název nakladatele

    Future academy

  • Místo vydání

    Nicosia

  • Místo konání akce

    Athens, Greece

  • Datum konání akce

    2. 10. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000527803500037