Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching History through German Literature

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F17%3A50013651" target="_blank" >RIV/62690094:18440/17:50013651 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.futureacademy.org.uk/files/images/upload/FullTextICEEPSY2017VolumeXXXIP017.pdf" target="_blank" >http://www.futureacademy.org.uk/files/images/upload/FullTextICEEPSY2017VolumeXXXIP017.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2017.10.17" target="_blank" >10.15405/epsbs.2017.10.17</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching History through German Literature

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The text presents the results of the research in which university students – majoring in teaching German as the foreign language – expressed their viewpoint and experience about help of contemporary German literature to understand history. The research was carried out in the winter term 2016 on the basis of the following books: Günter Grass &quot;Im Krebsgang&quot; (2002); Uwe Timm &quot;Am Beispiel meines Bruders&quot; (2003); Uwe Tellkamp &quot;Der Turm&quot; (2008); Jenny Erpenbeck &quot;Gehen, ging, gegangen&quot; (2015). The students were offered an opportunity to deduce historical analyses through literary text of the second language literature which can provide an emotional experience and interest which leads to a) consequent (voluntary) search for further information about the period of history; b) willingness to produce creatively. The objective of my research study is firstly to give the skills to read literature as a resource for understanding historical change about how other people experience emotional issues; secondly to give the students an outline of the change in 20st century; thirdly to teach the other language skills (writing, listening and speaking) and language areas (i.e. pronunciation, vocabulary and grammar). .

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching History through German Literature

  • Popis výsledku anglicky

    The text presents the results of the research in which university students – majoring in teaching German as the foreign language – expressed their viewpoint and experience about help of contemporary German literature to understand history. The research was carried out in the winter term 2016 on the basis of the following books: Günter Grass &quot;Im Krebsgang&quot; (2002); Uwe Timm &quot;Am Beispiel meines Bruders&quot; (2003); Uwe Tellkamp &quot;Der Turm&quot; (2008); Jenny Erpenbeck &quot;Gehen, ging, gegangen&quot; (2015). The students were offered an opportunity to deduce historical analyses through literary text of the second language literature which can provide an emotional experience and interest which leads to a) consequent (voluntary) search for further information about the period of history; b) willingness to produce creatively. The objective of my research study is firstly to give the skills to read literature as a resource for understanding historical change about how other people experience emotional issues; secondly to give the students an outline of the change in 20st century; thirdly to teach the other language skills (writing, listening and speaking) and language areas (i.e. pronunciation, vocabulary and grammar). .

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60206 - Specific literatures

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The European Proceedings of Social and Behavioural Sciences EpSBS

  • ISBN

  • ISSN

    2357-1330

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    184-193

  • Název nakladatele

    Future academy

  • Místo vydání

    Nicosia

  • Místo konání akce

    Porto, Portugalsko

  • Datum konání akce

    11. 10. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000431390200017