Učitelství ruského jazyka jako všeobecně-vzdělávacího předmětu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F19%3A50016278" target="_blank" >RIV/62690094:18440/19:50016278 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.lipka.cz/soubory/uhk_civis_ucitelske-studijni-programy_web--f11961.pdf" target="_blank" >https://www.lipka.cz/soubory/uhk_civis_ucitelske-studijni-programy_web--f11961.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Učitelství ruského jazyka jako všeobecně-vzdělávacího předmětu
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola pojednává o možnostech využití rusistických disciplín v přípravě budoucích učitelů ruského jazyka a literatury pro formování občanských a sociálních kompetencí, zejména pak kompetence k odpovědnému chování vůči přírodě a lidem. Nejprve seznamuje s obory připravujícími budoucí ruštináře na univerzitě Hradec Králové a stručně je popisuje, uvádí, jaké prvky enviromentální výchovy, globální rozvojové výchovy a výchovy k trvale udržitelnému rozvoji již nyní jednotlivé předměty obsahují. Ve své druhé části se pak kapitola zamýšlí nad tím, jaký je potenciál jednotlivých disciplín pro ještě širší jejich uplatnění při formování uvedených občanských a sociálních kompetencí.
Název v anglickém jazyce
Pre-service Teacher Preparation in Russian Language as a Currently Taught Subject
Popis výsledku anglicky
The chapter concerns posibilities of employment of Russian studies disciplines within pre-service Russian language and literature teachers preparation for forming civic and social competences, mainly the responsible approach to man and nature. It acquaints with subjects oriented on future Russian language teachers preparation at the University of Hradec Králové and describes them. Elements of environmental education, global development education and education to global sustainable development in current teaching study programmes are mentioned. The second part of the chapter deals with the particular disciplines potential for their broader employment in forming mentioned civic and social competences.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Bílek, M. a kol. Učitelské studijní programy a formování občanských a sociálních kompetencí
ISBN
978-80-7435-755-8
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
190-199
Počet stran knihy
267
Název nakladatele
Gaudeamus
Místo vydání
Hradec Králové
Kód UT WoS kapitoly
—