KVALITA VE VÝTVARNÉ VÝCHOVĚ Z POHLEDU STUDENTŮ - VÝZKUMNÁ SONDA
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F19%3A50016286" target="_blank" >RIV/62690094:18440/19:50016286 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
KVALITA VE VÝTVARNÉ VÝCHOVĚ Z POHLEDU STUDENTŮ - VÝZKUMNÁ SONDA
Popis výsledku v původním jazyce
Pojem „kvalita vzdělávání“ je ve výtvarné výchově často spojován s materiálním zázemím, realizovanými pracemi, případně podmiňována dovednostmi žáka. Realizace předmětu je však ovlivňována především učitelem, jeho představou o kvalitě a jeho dovednostmi. Výzkum implicitních teorií studentů o kvalitě ve výtvarné výchově na primárním stupni vzdělávání ukazuje na vnímané těsné spojení mezi kvalitou a vnějšími podmínkami. Kvalita je tak rozpoznávána na základě emoční odezvy žáků, než jasné role učitele a obsahu učiva. Sám učitel je vnímán více jako překážka kvality, než její záruka. Jako klíčová se pro dosahování kvality předmětu ukazuje potřeba zvyšování odbornosti a profesního sebepojetí studentů v rámci didaktických a oborových disciplín. Ukazuje se, že větším problémem než nedostatečné materiální vybavení či nízká časová dotace na předmět je nezájem a nízké odborné kompetence učitele. Ve vzdělávací praxi by tak mělo dojít ke zvýšení důrazu na kvalitu předmětu a podporu dalšího vzdělávání učitelů od vedení a zřizovatele škol.
Název v anglickém jazyce
QUALITY AT THE ART EDUCATION FROM THE STUDENTS´ PERSPECTIVE- THE RESEARCH PROBE QUALITY AT THE ART EDUCATION FROM THE STUDENTS´ PERSPECTIVE QUALITY AT THE ART EDUCATION FROM THE STUDENTS´ PERSPECTIVE QUALITY AT THE ART EDUCATION FROM THE STUDENTS´ PERSPECTIVE- the research probe
Popis výsledku anglicky
The term “quality of education” in art education is often associated with the material equipment, realized art works, or possibly conditioned by the pupil's skills. However, the realization of the subject is influenced mainly by teachers, their ideas of quality and their skills. Research of implicit theories of students about quality in art education at primary education shows a perceived close link between quality and external conditions. Quality is thus recognized on the basis of pupils' emotional response rather than the clear role of the teacher and the content of the subject matter. The teacher himself is perceived more as an obstacle to quality than its guarantee. The key to achieving the quality of the subject appears to be the need to increase the professionalism and professional self-concept of students in the didactic and art disciplines. It turns out that bigger problem than the lack of material equipment or low time allocation for the subject are insufficient teachers professional competencies and their low interest. In educational practice, the emphasis should therefore be placed on the quality of the subject and the support of further education of teachers from the school management and founder.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Kvalita ve výtvarné výchově
ISBN
978-80-904268-7-0
Počet stran výsledku
23
Strana od-do
67-89
Počet stran knihy
314
Název nakladatele
INSEA
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS kapitoly
—