Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

KVALITA VE VÝTVARNÉ VÝCHOVĚ Z POHLEDU STUDENTŮ - VÝZKUMNÁ SONDA

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F19%3A50016286" target="_blank" >RIV/62690094:18440/19:50016286 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    KVALITA VE VÝTVARNÉ VÝCHOVĚ Z POHLEDU STUDENTŮ - VÝZKUMNÁ SONDA

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pojem „kvalita vzdělávání“ je ve výtvarné výchově často spojován s materiálním zázemím, realizovanými pracemi, případně podmiňována dovednostmi žáka. Realizace předmětu je však ovlivňována především učitelem, jeho představou o kvalitě a jeho dovednostmi. Výzkum implicitních teorií studentů o kvalitě ve výtvarné výchově na primárním stupni vzdělávání ukazuje na vnímané těsné spojení mezi kvalitou a vnějšími podmínkami. Kvalita je tak rozpoznávána na základě emoční odezvy žáků, než jasné role učitele a obsahu učiva. Sám učitel je vnímán více jako překážka kvality, než její záruka. Jako klíčová se pro dosahování kvality předmětu ukazuje potřeba zvyšování odbornosti a profesního sebepojetí studentů v rámci didaktických a oborových disciplín. Ukazuje se, že větším problémem než nedostatečné materiální vybavení či nízká časová dotace na předmět je nezájem a nízké odborné kompetence učitele. Ve vzdělávací praxi by tak mělo dojít ke zvýšení důrazu na kvalitu předmětu a podporu dalšího vzdělávání učitelů od vedení a zřizovatele škol.

  • Název v anglickém jazyce

    QUALITY AT THE ART EDUCATION FROM THE STUDENTS´ PERSPECTIVE- THE RESEARCH PROBE QUALITY AT THE ART EDUCATION FROM THE STUDENTS´ PERSPECTIVE QUALITY AT THE ART EDUCATION FROM THE STUDENTS´ PERSPECTIVE QUALITY AT THE ART EDUCATION FROM THE STUDENTS´ PERSPECTIVE- the research probe

  • Popis výsledku anglicky

    The term “quality of education” in art education is often associated with the material equipment, realized art works, or possibly conditioned by the pupil&apos;s skills. However, the realization of the subject is influenced mainly by teachers, their ideas of quality and their skills. Research of implicit theories of students about quality in art education at primary education shows a perceived close link between quality and external conditions. Quality is thus recognized on the basis of pupils&apos; emotional response rather than the clear role of the teacher and the content of the subject matter. The teacher himself is perceived more as an obstacle to quality than its guarantee. The key to achieving the quality of the subject appears to be the need to increase the professionalism and professional self-concept of students in the didactic and art disciplines. It turns out that bigger problem than the lack of material equipment or low time allocation for the subject are insufficient teachers professional competencies and their low interest. In educational practice, the emphasis should therefore be placed on the quality of the subject and the support of further education of teachers from the school management and founder.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Kvalita ve výtvarné výchově

  • ISBN

    978-80-904268-7-0

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    67-89

  • Počet stran knihy

    314

  • Název nakladatele

    INSEA

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS kapitoly