Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Student´s implicit theories about quality at the art education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F16%3A50005381" target="_blank" >RIV/62690094:18440/16:50005381 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.magnanimitas.cz/06-02" target="_blank" >http://www.magnanimitas.cz/06-02</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Student´s implicit theories about quality at the art education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the art education (AE), the concept of &quot;quality teaching&quot; is often associated with the product, material sources or students´ talent. It is primarily the teacher who affects the quality of the subject, his education and idea of the quality. The research outcomes of students´ implicit theories about the quality in the AE indicate shared perception of formative influence of external conditions more than actual teachers´ performance. The need for raising students´ didactic and professional skills shows as crucial in order to achieve the quality of the subject. In practice, it is the pressure put by management and schools founders on the quality of subject and support of further teacher training. Quality barrier resulting from material equipment or time allocation is, compared to unsufficient competencies of the teacher, only secondary.

  • Název v anglickém jazyce

    Student´s implicit theories about quality at the art education

  • Popis výsledku anglicky

    In the art education (AE), the concept of &quot;quality teaching&quot; is often associated with the product, material sources or students´ talent. It is primarily the teacher who affects the quality of the subject, his education and idea of the quality. The research outcomes of students´ implicit theories about the quality in the AE indicate shared perception of formative influence of external conditions more than actual teachers´ performance. The need for raising students´ didactic and professional skills shows as crucial in order to achieve the quality of the subject. In practice, it is the pressure put by management and schools founders on the quality of subject and support of further teacher training. Quality barrier resulting from material equipment or time allocation is, compared to unsufficient competencies of the teacher, only secondary.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ad Alta : journal of interdisciplinary research

  • ISSN

    1804-7890

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    116-119

  • Kód UT WoS článku

    000392933800023

  • EID výsledku v databázi Scopus