Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SCHOOL PERFORMANCE MOTIVATION OF HOMESCHOOL GRADUATES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F19%3A50016339" target="_blank" >RIV/62690094:18440/19:50016339 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.futureacademy.org.uk/files/images/upload/ICEEPSY2019F37.pdf" target="_blank" >https://www.futureacademy.org.uk/files/images/upload/ICEEPSY2019F37.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2019.11.37" target="_blank" >10.15405/epsbs.2019.11.37</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    SCHOOL PERFORMANCE MOTIVATION OF HOMESCHOOL GRADUATES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this pilot research was to gain insight into the school performance motivation of those pupils who received primary education as home schooling and who are now receiving their secondary education in an educational institution. We examined the level of the need for achievement and the level of the need to avoid failure. It was a quantitative research based on the standardized questionnaire The school performance motivation of pupils (authors V. Hrabal, I. Pavelková, 2011). The results showed that only 18.75 % of the respondents are clearly motivated by positive achievement and that the majority (62.5 %) of the respondents are unbound types. Overall there are no preferences amongst pupils who received primary education as home schooling and their results are balanced.

  • Název v anglickém jazyce

    SCHOOL PERFORMANCE MOTIVATION OF HOMESCHOOL GRADUATES

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this pilot research was to gain insight into the school performance motivation of those pupils who received primary education as home schooling and who are now receiving their secondary education in an educational institution. We examined the level of the need for achievement and the level of the need to avoid failure. It was a quantitative research based on the standardized questionnaire The school performance motivation of pupils (authors V. Hrabal, I. Pavelková, 2011). The results showed that only 18.75 % of the respondents are clearly motivated by positive achievement and that the majority (62.5 %) of the respondents are unbound types. Overall there are no preferences amongst pupils who received primary education as home schooling and their results are balanced.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The European proceedings of Social and behavioural sciences (EpSBS 2019)

  • ISBN

  • ISSN

    2357-1330

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    390-397

  • Název nakladatele

    Future academy

  • Místo vydání

    Nicosia

  • Místo konání akce

    Barcelona

  • Datum konání akce

    9. 10. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000569023400037