Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Motivation of Gifted Pupils Towards Negative School Performance

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F17%3A63518160" target="_blank" >RIV/70883521:28150/17:63518160 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.tojet.net/special/2017_11_2.pdf" target="_blank" >http://www.tojet.net/special/2017_11_2.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Motivation of Gifted Pupils Towards Negative School Performance

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article presents a research survey using the KLIT questionnaire (Climate of the school class). The research group is composed of gifted pupils (n = 208) from lower secondary education (ISCED2) in the Czech Republic. The analysis focuses on one of the areas of the questionnaire, Motivation to negative school performance. The construct validity of this dimension has been verified by exploratory factor analysis, overall results can be considered as reliable. The results show that 15 % of gifted pupils declare a high degree of negative motivation towards school performance. 69 % of gifted pupils agree with the claim that they could have better results at school, but they are hardly going to work regularly. The risk group is primarily pupils who are included in a special school for gifted pupils but who have special educational needs at the same time.

  • Název v anglickém jazyce

    Motivation of Gifted Pupils Towards Negative School Performance

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents a research survey using the KLIT questionnaire (Climate of the school class). The research group is composed of gifted pupils (n = 208) from lower secondary education (ISCED2) in the Czech Republic. The analysis focuses on one of the areas of the questionnaire, Motivation to negative school performance. The construct validity of this dimension has been verified by exploratory factor analysis, overall results can be considered as reliable. The results show that 15 % of gifted pupils declare a high degree of negative motivation towards school performance. 69 % of gifted pupils agree with the claim that they could have better results at school, but they are hardly going to work regularly. The risk group is primarily pupils who are included in a special school for gifted pupils but who have special educational needs at the same time.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Turkish Online Journal of Educational Technology : Special Issue for INTE 2017

  • ISSN

    2146-7242

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2017

  • Číslo periodika v rámci svazku

    November

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    560-565

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85044706757