Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

COVID-19 Pandemic and University Students’ Use and Acceptance of Online Learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F22%3A50019265" target="_blank" >RIV/62690094:18440/22:50019265 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62690094:18450/22:50019265

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-08939-8_22" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-08939-8_22</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-08939-8_22" target="_blank" >10.1007/978-3-031-08939-8_22</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    COVID-19 Pandemic and University Students’ Use and Acceptance of Online Learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the first half of 2020, due to the COVID-19 pandemic, universities were forced to move to emergency online learning. Unfortunately, the limitations of F2F teaching lasted not only for the rest of the academic year 2019/20 but also for almost the entire following academic year 2020/21. This study explores university students’ perceptions of their adoption, use, and acceptance of emergency online learning. Quantitative data were collected from 301 students at the University of Hradec Kralove at the end of the academic year 2020/21. The findings show how attitude, motivation, and use of technology play a significant role in the performance of students. Furthermore, this study presents suggestions on how to improve the acceptance of emergency online learning. © 2022, Springer Nature Switzerland AG.

  • Název v anglickém jazyce

    COVID-19 Pandemic and University Students’ Use and Acceptance of Online Learning

  • Popis výsledku anglicky

    In the first half of 2020, due to the COVID-19 pandemic, universities were forced to move to emergency online learning. Unfortunately, the limitations of F2F teaching lasted not only for the rest of the academic year 2019/20 but also for almost the entire following academic year 2020/21. This study explores university students’ perceptions of their adoption, use, and acceptance of emergency online learning. Quantitative data were collected from 301 students at the University of Hradec Kralove at the end of the academic year 2020/21. The findings show how attitude, motivation, and use of technology play a significant role in the performance of students. Furthermore, this study presents suggestions on how to improve the acceptance of emergency online learning. © 2022, Springer Nature Switzerland AG.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  • ISBN

    978-3-031-08938-1

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    254-264

  • Název nakladatele

    Springer Science and Business Media Deutschland GmbH

  • Místo vydání

    Berlín

  • Místo konání akce

    HONG KONG

  • Datum konání akce

    19. 6. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku