COVID-19 Pandemic and University Students’ Use and Acceptance of Online Learning
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F22%3A50019265" target="_blank" >RIV/62690094:18440/22:50019265 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/62690094:18450/22:50019265
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-08939-8_22" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-08939-8_22</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-08939-8_22" target="_blank" >10.1007/978-3-031-08939-8_22</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
COVID-19 Pandemic and University Students’ Use and Acceptance of Online Learning
Popis výsledku v původním jazyce
In the first half of 2020, due to the COVID-19 pandemic, universities were forced to move to emergency online learning. Unfortunately, the limitations of F2F teaching lasted not only for the rest of the academic year 2019/20 but also for almost the entire following academic year 2020/21. This study explores university students’ perceptions of their adoption, use, and acceptance of emergency online learning. Quantitative data were collected from 301 students at the University of Hradec Kralove at the end of the academic year 2020/21. The findings show how attitude, motivation, and use of technology play a significant role in the performance of students. Furthermore, this study presents suggestions on how to improve the acceptance of emergency online learning. © 2022, Springer Nature Switzerland AG.
Název v anglickém jazyce
COVID-19 Pandemic and University Students’ Use and Acceptance of Online Learning
Popis výsledku anglicky
In the first half of 2020, due to the COVID-19 pandemic, universities were forced to move to emergency online learning. Unfortunately, the limitations of F2F teaching lasted not only for the rest of the academic year 2019/20 but also for almost the entire following academic year 2020/21. This study explores university students’ perceptions of their adoption, use, and acceptance of emergency online learning. Quantitative data were collected from 301 students at the University of Hradec Kralove at the end of the academic year 2020/21. The findings show how attitude, motivation, and use of technology play a significant role in the performance of students. Furthermore, this study presents suggestions on how to improve the acceptance of emergency online learning. © 2022, Springer Nature Switzerland AG.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
ISBN
978-3-031-08938-1
ISSN
0302-9743
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
254-264
Název nakladatele
Springer Science and Business Media Deutschland GmbH
Místo vydání
Berlín
Místo konání akce
HONG KONG
Datum konání akce
19. 6. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—