University Students’ Use and Acceptance of Online Learning in the Period of COVID-19 Pandemic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F22%3A50019228" target="_blank" >RIV/62690094:18450/22:50019228 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-981-19-3112-3_23" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-981-19-3112-3_23</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-981-19-3112-3_23" target="_blank" >10.1007/978-981-19-3112-3_23</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
University Students’ Use and Acceptance of Online Learning in the Period of COVID-19 Pandemic
Popis výsledku v původním jazyce
In the first half of 2020, due to the COVID-19 pandemic, universities were forced to move to emergency online learning. This study explores university students’ perceptions of their adoption, use, and acceptance of emergency online learning. Quantitative data were collected from 303 students at the University of Hradec Kralove. The findings show how attitude, motivation, and use of technology play a significant role in the performance of students. Furthermore, this study presents suggestions on how to improve the acceptance of emergency online learning. © 2022, The Author(s), under exclusive license to Springer Nature Singapore Pte Ltd.
Název v anglickém jazyce
University Students’ Use and Acceptance of Online Learning in the Period of COVID-19 Pandemic
Popis výsledku anglicky
In the first half of 2020, due to the COVID-19 pandemic, universities were forced to move to emergency online learning. This study explores university students’ perceptions of their adoption, use, and acceptance of emergency online learning. Quantitative data were collected from 303 students at the University of Hradec Kralove. The findings show how attitude, motivation, and use of technology play a significant role in the performance of students. Furthermore, this study presents suggestions on how to improve the acceptance of emergency online learning. © 2022, The Author(s), under exclusive license to Springer Nature Singapore Pte Ltd.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Smart Innovation, Systems and Technologies
ISBN
978-981-19311-1-6
ISSN
2190-3018
e-ISSN
2190-3026
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
250-258
Název nakladatele
Springer Science and Business Media Deutschland GmbH
Místo vydání
Singapur
Místo konání akce
Rhodos
Datum konání akce
20. 6. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—