Rozvoj emoční inteligence u studentek učitelství předškolního a elementárního vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F22%3A50019680" target="_blank" >RIV/62690094:18440/22:50019680 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://journals.muni.cz/pedor/article/view/35074" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/article/view/35074</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2022-3-204" target="_blank" >10.5817/PedOr2022-3-204</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozvoj emoční inteligence u studentek učitelství předškolního a elementárního vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem studie je ověřit vliv inovované výuky na změny emoční inteligence studentek předškolního a elementárního vzdělávání. Sekundárním cílem je představit čtenáři postupy a přidanou hodnotu používaných vzdělávacích aktivit u studentek. Jedná se o intervenční studii za využití kvantitativního přístupu. Intervence spočívaly v aktivitách rozvojového projektu Nebojme se prožívání během akademického roku 2021/2022 a promítly se ve změně přístupu vyučujících k výuce zaměřené na rozvoj emoční inteligence studentek. Ke zjištění dopadů intervence bylo testováno 98 studentek a studentů testem emoční inteligence MSCEIT (pretest i post test). Za dobu cca 7 měsíců intervencí nedošlo k statisticky významné změně emoční inteligence studentek a studentů.
Název v anglickém jazyce
Development of emotional intelligence of students of pre-school and elementary education
Popis výsledku anglicky
The aim of the study is to verify the effect of innovative teaching on changes in the emotional intelligence of preschool and elementary education students. The secondary goal is to present to the reader the procedures and the added value of the educational activities used for both students and teachers. It is an intervention study using a quantitative approach. The interventions consisted of the activities of the development project Don‘t be afraid of experiencing during the academic year 2021/2022 consisting in changing the approach of teachers to teaching aimed at developing the emotional intelligence of students. To determine the effects of the intervention, 98 male and female students were tested with the MSCEIT emotional intelligence test (pretest and posttest). There was no statistically signi????icant change in the emotional intelligence of male and female students during the approximately 7 months of intervention.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
1805-9511
Svazek periodika
32
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
26
Strana od-do
204-229
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—