Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Emotional Intelligence Factors Helping Teachers Cope with Emotionally Tense Situations and Enhancing Effective Pedagogical Communication

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73611780" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73611780 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://e-pedagogium.upol.cz/pdfs/epd/2021/02/02.pdf" target="_blank" >https://e-pedagogium.upol.cz/pdfs/epd/2021/02/02.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/epd.2021.024" target="_blank" >10.5507/epd.2021.024</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Emotional Intelligence Factors Helping Teachers Cope with Emotionally Tense Situations and Enhancing Effective Pedagogical Communication

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper, we focus on the relationship between emotional and social intelligence and pedagogical communication, which significantly affects both the effectiveness of pedagogical communication and the atmosphere in the school classroom. These are two important phenomena whose relationship cannot be underestimated. The ability of meaningful and effective communication is a basic requirement for the teacher’s personal characteristics as well as for the teaching profession. Equally important for the teacher’s work are the emotions from the quality of which the teacher’s behaviour towards the students derives. For this reason, the teacher needs to be equipped with developed and cultivated emotional intelligence that the empathetic and sensitive approach to each student requires. The aim of the paper is to find factors that help teachers to cope with emotionally tense situations and thus benefit effective pedagogical communication. It is also necessary to mention the ways in which effective communication affects both the class atmosphere and climate of the class and school. The method of grounded theory was used in this research.

  • Název v anglickém jazyce

    Emotional Intelligence Factors Helping Teachers Cope with Emotionally Tense Situations and Enhancing Effective Pedagogical Communication

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, we focus on the relationship between emotional and social intelligence and pedagogical communication, which significantly affects both the effectiveness of pedagogical communication and the atmosphere in the school classroom. These are two important phenomena whose relationship cannot be underestimated. The ability of meaningful and effective communication is a basic requirement for the teacher’s personal characteristics as well as for the teaching profession. Equally important for the teacher’s work are the emotions from the quality of which the teacher’s behaviour towards the students derives. For this reason, the teacher needs to be equipped with developed and cultivated emotional intelligence that the empathetic and sensitive approach to each student requires. The aim of the paper is to find factors that help teachers to cope with emotionally tense situations and thus benefit effective pedagogical communication. It is also necessary to mention the ways in which effective communication affects both the class atmosphere and climate of the class and school. The method of grounded theory was used in this research.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-PEDAGOGIUM, nezávislý odborný časopis pro interdisciplinární výzkum v pedagogice

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    II/2021

  • Číslo periodika v rámci svazku

    II

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    18-32

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus