Komunikační procesy na II. stupni základní školy z hlediska prostorového uspořádání jednotlivých aktérů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F08%3A00063233" target="_blank" >RIV/00216224:14210/08:00063233 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Komunikační procesy na II. stupni základní školy z hlediska prostorového uspořádání jednotlivých aktérů
Popis výsledku v původním jazyce
V rámci pedagogické komunikace vznikají ve školní třídě určité zóny, pro které je typická zvýšená míra komunikační aktivity, jak ze strany žáků, tak ze strany vyučujících. V odborné literatuře se traduje jistá podoba prostorových komunikačních zón, tentotext však představuje výsledky empirického šetření, které s touto tradovanou podobou nekoresponduje. Prezentované šetření bylo provedeno jako kvantitativně kvalitativní sonda a vedle rozložení komunikačních zón se soustřeďuje na to, jakým způsobem ovlivňuje pedagogickou komunikaci pohyb učitele po třídě, systém vyvolávání žáků a práce se zasedacím pořádkem.
Název v anglickém jazyce
Communication processes at the 2nd level of basic school with focus on participants´ spatial arrangement
Popis výsledku anglicky
Within pedagogical communication in the classroom certain zones arise which are characterized by increased levels of communication activity on the part of both students and teachers. Although pedagogical literature does speak of spatial communication zones and characterize them, the results of the empirical study presented in the paper do not match this traditional picture. The study presented here is a quantitative-qualitative pilot study. Besides the topography of communication zones, the topics addressed include the ways in which teacher's movement around the class affects pedagogical communication, the system of inviting students to speak and teacher?s use of the place map of the class.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. U, Řada pedagogická
ISSN
1211-6971
e-ISSN
—
Svazek periodika
roč. 56
Číslo periodika v rámci svazku
č. 13
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
153-161
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—