Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Závažnost hodnocení kvality v sociálních službách z perspektivy různých aktérů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F23%3A50020532" target="_blank" >RIV/62690094:18440/23:50020532 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/49777513:23420/23:43969016

  • Výsledek na webu

    <a href="https://socialniprace.cz/article/zavaznost-hodnoceni-kvality-v-socialnich-sluzbach-z-perspektivy-ruznych-akteru/" target="_blank" >https://socialniprace.cz/article/zavaznost-hodnoceni-kvality-v-socialnich-sluzbach-z-perspektivy-ruznych-akteru/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Závažnost hodnocení kvality v sociálních službách z perspektivy různých aktérů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    CÍLE: Cílem této studie je zjistit, jak jednotliví aktéři v sociálních službách vnímají důležitost jednotlivých domén sociálních služeb, jaké jsou jejich preference k zařazení těchto domén do standardů kvality sociálních služeb, jak se případně toto vnímání liší mezi aktéry a jaká je vzájemná vazba mezi vnímanou důležitostí a preferencí k zařazení do standardů. TEORETICKÁ VÝCHODISKA: Výzkum je postaven na Donabedianovu konceptu hodnocení kvality služeb rozlišující ukazatele kvality zaměřené na hodnocení procesů, výsledků či dopadů působení služeb na jejich příjemce. METODY: Použitý výzkumný nástroj dotazníkového typu byl sestaven tak, aby respektoval kvalitu sociální služby jako strukturální uspořádání dílčích faktorů. Zkoumaný vzorek tvořili aktéři sociálních služeb, poskytovatelé sociálních služeb, zástupci veřejné správy a příjemci sociálních služeb. VÝSLEDKY: Studie dokládá relativní shodu respondentů o vnímané důležitosti subjektivního hodnocení kvality klientem. Současně byla zjištěna nízká korelace mezi vnímanou důležitostí a preferencí k zařazení do standardů, a to primárně u služeb sociální péče, v případě sociální prevence byly hodnoty korelačního koeficientu podstatně větší. IMPLIKACE PRO SOCIÁLNÍ PRÁCI: Z výsledků studie vyplývá potřeba diskutovat, koncipovat a empiricky ověřit takové strategie posuzování kvality, které budou zaměřeny nejen na strukturu a procesy, ale také na dopad služby na klienta.

  • Název v anglickém jazyce

    Importance of Quality Assessment in Social Services from the Perspective of Stakeholders

  • Popis výsledku anglicky

    OBJECTIVE: The aim of this study was to find out what is the perceived importance of individual domains of prevention and care type social services across different stakeholder, what are the preferences for including individual domains in social service quality standards and how they differ between stakeholders and according to the type of services. THEORETICAL BASE: The research is based on Donabedian&apos;s concept distinguishing quality indicators focused on the evaluation of processes, results or impacts of services on their recipients. METHODS: The questionnaire was designed to respect the quality of social service provision as a structural composition of diverse influences. The researched sample consisted of service users, social service providers and representatives of public administration. OUTCOMES: This study demonstrates the relative agreement among the respondents on the importance of subjective assessment of the quality of clients. A low correlation was found between this perceived importance and the preference for inclusion in standards, primarily for social care services; in the case of social prevention, the values of the correlation coefficient were significantly higher. SOCIAL WORK IMPLICATIONS: The results demonstrate the need to discuss, design and empirically verify quality assessment strategies, which would focus not only on the structure and processes, but also on the impact of the services on individuals.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sociální práce

  • ISSN

    1213-6204

  • e-ISSN

    1805-885X

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    27-42

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85175641060