Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Variabilita a tematické rozdíly ve znalostech reálií německy mluvících zemí: případová studie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F23%3A50020834" target="_blank" >RIV/62690094:18440/23:50020834 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.pf.jcu.cz/images/PF/veda-vyzkum/lingua-viva/download/LV37_2023.pdf" target="_blank" >https://www.pf.jcu.cz/images/PF/veda-vyzkum/lingua-viva/download/LV37_2023.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Variabilita a tematické rozdíly ve znalostech reálií německy mluvících zemí: případová studie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie se zaměřuje na hodnocení znalostí reálií německy mluvících zemí, resp. Rakouska mezi studenty německého jazyka na Pedagogické fakultě Univerzity Hradec Králové (PdF UHK). Cílem bylo analyzovat úspěšnost studentů v testech z reálií a identifikovat tematické rozdíly v jejich znalostech. Výsledky odhalují variabilitu v úspěšnosti testů, se zvláštním důrazem na nízkou úspěšnost v otázkách týkajících se rakouské historie. Analýza také naznačuje, že forma testu nemá signifikantní vliv na úspěšnost studentů. Studie zdůrazňuje důležitost začlenění reálií do výuky cizích jazyků. Efektivní osvojení reálií nejen podporuje kulturní kompetence, ale také umožňuje hlubšílingvistické porozumění. Tento nový vhled má praktické implikace pro výukové metody a kurikulární plánování, což je nezbytné pro studenty učitelství cizích jazyků.

  • Název v anglickém jazyce

    Variability and Thematic Differences in Knowledge of German-Speaking Countries: A Case Study

  • Popis výsledku anglicky

    The study focuses on the assessing knowledge of the landscapes of Germanspeaking countries, specifically Austria, among German language students at the Faculty of Education of the University of Hradec Králové (PdF UHK). The aim was to analyze student success in landscapes-based tests and identify thematic differences in their knowledge. The results reveal variability in test success, with particular emphasis on low performance in question related to Austrian history. The analysis also suggests that the form of the test does not have a significant impact on student success. The study emphasizes the importance of integrating landscapes into foreign language teaching. Effective acquisition of landscapes not only supports cultural competence, but also allows for deeper linguistic understanding. This new insight has practical implications for teaching methods and curriculum planning, which is essential for foreign language teaching students.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Lingua viva : odborný časopis pro teorii a praxi vyučování cizím jazykům a češtině jako cizímu jazyku

  • ISSN

    1801-1489

  • e-ISSN

    2336-8136

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    37

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    42-59

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus