Výuka algoritmizace na FIM UHK
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F03%3A00000507" target="_blank" >RIV/62690094:18450/03:00000507 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výuka algoritmizace na FIM UHK
Popis výsledku v původním jazyce
Není to tak dlouho, kdy na středních školách výuka předmětu Výpočetní technika (Informatika apod.) byla zaměřena především na rozvíjení algoritmických a následně pak programátorských schopností. To se však v průběhu posledních let na většině škol zcela změnilo. Výrazně je podporována orientace na uživatelský přístup, směřuje se k rozvíjení schopnosti studentů pracovat s moderní technologií, pohybovat se ve světě Internetu, umět si vyhledat potřebné informace. Důsledkem této změny je mimo jiné fakt, žemnohým studentům přijímaných na naši fakultu (Fakultu informatiky a managementu univerzity Hradec Králové), narozdíl od těch, kteří byli přijati ještě zhruba před třemi roky, pojem algoritmu příliš mnoho neříká. S ohledem na tyto studenty jsme se před t řemi roky rozhodli učinit jisté změny ve studijních plánech. Před předměty, v kterých se věnujeme výuce programovacích jazyků, zařazujeme hned na úvod, v prvním semestru, předmět Algoritmy a datové struktury. Studenti mají k dispozici skrip
Název v anglickém jazyce
Education of Algorithmic thinking at the FIM UHK
Popis výsledku anglicky
Several years ago secondary-school-students were taught how to create basic algorithms and write them into a program language as e.g. Basic or Pascal. But recently the situation changed rapidly in our country. User's approach has been increasing by students. They are able to work with modern ICT. Without problems they surf through the Internet sometimes better than their teacher. But algorithmic approach is unknown for them. So that a lot of faculties had to make needed changes in their curricula with regard to accepted students who have been coming to the faculty without any knowledge how to create algorithms. Also our faculty, Faculty of Information and Management of the University of Hradec Králové (FIM UHK), has had to do it. Our students really need good knowledge about algorithms and programming. That is why three years ago we included the new subject Algorithms and Data Structure in the first term of study before the subjects that deal with program languages. Students have the t
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
POŠKOLE 2003 - Sborník Národní konference o počítačích ve škole
ISBN
80-239-0418-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
119-122
Název nakladatele
Mezinárodní organizační výbor POŠKOLE
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Lázně Sedmihorky
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—