Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výuka algoritmizace na FIM UHK

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F03%3A00000507" target="_blank" >RIV/62690094:18450/03:00000507 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výuka algoritmizace na FIM UHK

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Není to tak dlouho, kdy na středních školách výuka předmětu Výpočetní technika (Informatika apod.) byla zaměřena především na rozvíjení algoritmických a následně pak programátorských schopností. To se však v průběhu posledních let na většině škol zcela změnilo. Výrazně je podporována orientace na uživatelský přístup, směřuje se k rozvíjení schopnosti studentů pracovat s moderní technologií, pohybovat se ve světě Internetu, umět si vyhledat potřebné informace. Důsledkem této změny je mimo jiné fakt, žemnohým studentům přijímaných na naši fakultu (Fakultu informatiky a managementu univerzity Hradec Králové), narozdíl od těch, kteří byli přijati ještě zhruba před třemi roky, pojem algoritmu příliš mnoho neříká. S ohledem na tyto studenty jsme se před t řemi roky rozhodli učinit jisté změny ve studijních plánech. Před předměty, v kterých se věnujeme výuce programovacích jazyků, zařazujeme hned na úvod, v prvním semestru, předmět Algoritmy a datové struktury. Studenti mají k dispozici skrip

  • Název v anglickém jazyce

    Education of Algorithmic thinking at the FIM UHK

  • Popis výsledku anglicky

    Several years ago secondary-school-students were taught how to create basic algorithms and write them into a program language as e.g. Basic or Pascal. But recently the situation changed rapidly in our country. User's approach has been increasing by students. They are able to work with modern ICT. Without problems they surf through the Internet sometimes better than their teacher. But algorithmic approach is unknown for them. So that a lot of faculties had to make needed changes in their curricula with regard to accepted students who have been coming to the faculty without any knowledge how to create algorithms. Also our faculty, Faculty of Information and Management of the University of Hradec Králové (FIM UHK), has had to do it. Our students really need good knowledge about algorithms and programming. That is why three years ago we included the new subject Algorithms and Data Structure in the first term of study before the subjects that deal with program languages. Students have the t

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    POŠKOLE 2003 - Sborník Národní konference o počítačích ve škole

  • ISBN

    80-239-0418-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    119-122

  • Název nakladatele

    Mezinárodní organizační výbor POŠKOLE

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Lázně Sedmihorky

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku