Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

LMS v akademickém prostředí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F04%3A00001319" target="_blank" >RIV/62690094:18450/04:00001319 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    LMS in the Academical Environment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the past years a lot of university departments started dealing with applying ICT into university educational process and further education. After piloting projects now it is time to widen the use of e-learning. Because of lack of knowledge, financialmeans or distrust in commercial study environments several departments started developing their own LMSs. On the other hand because of growing number of users and their requirements most of educational institutions incline to the use of professional LMSsthat make creating and running courses easier. There is a great number of LMSs on the market nowadays and this article aims at facilitating customer's orientation via summarizing basic characteristics of those which are most frequently used at Czech andSlovak universities.

  • Název v anglickém jazyce

    LMS in the Academical Environment

  • Popis výsledku anglicky

    In the past years a lot of university departments started dealing with applying ICT into university educational process and further education. After piloting projects now it is time to widen the use of e-learning. Because of lack of knowledge, financialmeans or distrust in commercial study environments several departments started developing their own LMSs. On the other hand because of growing number of users and their requirements most of educational institutions incline to the use of professional LMSsthat make creating and running courses easier. There is a great number of LMSs on the market nowadays and this article aims at facilitating customer's orientation via summarizing basic characteristics of those which are most frequently used at Czech andSlovak universities.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F04%2F2140" target="_blank" >GA406/04/2140: KNOMEDIAS - Management znalostí při podpoře činností vzdělávací instituce</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    3nd International Conference on Emerging Telecommunications Technologies and Applications

  • ISBN

    80-89066-85-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    243-250

  • Název nakladatele

    ELFA

  • Místo vydání

    Košice

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku