Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ethical aspects of corporate culture

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F09%3A00002617" target="_blank" >RIV/62690094:18450/09:00002617 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Ethical aspects of corporate culture

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article is focused on the need of development of company culture from the axiological and ethical viewpoint. Theoretical solutions of ethics with regards to limitations of requirements for company code of conduct are studied here. The generally accepted approach of multilevel ethical analysis is made use of. The first level relates to global, universal context of company´s activities. The second level of ethical analysis deals with essential signs of soci-cultural changes. The issues of varied worldare worked out, the paradigm of communication (also information and communication technologies) and transversal reason. The third level of ethical analysis looks for some connecting lines between personal morals, morals of instituions, organizations, companies, countries and global ethics. We meet these issues in connection with professional ethics or as professional code of conduct.

  • Název v anglickém jazyce

    Ethical aspects of corporate culture

  • Popis výsledku anglicky

    The article is focused on the need of development of company culture from the axiological and ethical viewpoint. Theoretical solutions of ethics with regards to limitations of requirements for company code of conduct are studied here. The generally accepted approach of multilevel ethical analysis is made use of. The first level relates to global, universal context of company´s activities. The second level of ethical analysis deals with essential signs of soci-cultural changes. The issues of varied worldare worked out, the paradigm of communication (also information and communication technologies) and transversal reason. The third level of ethical analysis looks for some connecting lines between personal morals, morals of instituions, organizations, companies, countries and global ethics. We meet these issues in connection with professional ethics or as professional code of conduct.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    E+M. Ekonomie a management

  • ISSN

    1212-3609

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    XII.

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000272280800007

  • EID výsledku v databázi Scopus