Application for education of financial literacy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F11%3A10069316" target="_blank" >RIV/62690094:18450/11:10069316 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.11.070" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.11.070</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.11.070" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2011.11.070</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Application for education of financial literacy
Popis výsledku v původním jazyce
The paper follows a grant project at the University of Hradec Králové - Applications for support of financial literacy, where the key problems are described by a methodology that is implemented in the proposed application. This application is based on the processed results and aims to improve the financial literacy of citizens, because financial literacy is the best way to prevent their over-indebtedness. This application supports e-learning approach to teaching at the University of Hradec Králové. Theapplication uses interactive graphical representation methods that are user friendly, is addressed to wide range of people and aims to teach consumers how to behave in specific situations that can occur. This educational environment interactively explains the basics of financial literacy; the user can browse through different topics.
Název v anglickém jazyce
Application for education of financial literacy
Popis výsledku anglicky
The paper follows a grant project at the University of Hradec Králové - Applications for support of financial literacy, where the key problems are described by a methodology that is implemented in the proposed application. This application is based on the processed results and aims to improve the financial literacy of citizens, because financial literacy is the best way to prevent their over-indebtedness. This application supports e-learning approach to teaching at the University of Hradec Králové. Theapplication uses interactive graphical representation methods that are user friendly, is addressed to wide range of people and aims to teach consumers how to behave in specific situations that can occur. This educational environment interactively explains the basics of financial literacy; the user can browse through different topics.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Procedia - social and behavioral sciences
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Svazek periodika
2011
Číslo periodika v rámci svazku
28
Stát vydavatele periodika
NL - Nizozemsko
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
370-373
Kód UT WoS článku
000299618300068
EID výsledku v databázi Scopus
—